Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb een foto genomen van een nieuwe brug in Kortrijk. Iemand die me tips kan geven? Hoe krijg ik de schemer weg rond de lampen? Wel zonder statief getrokken (mijn statief is gesneuveld tijdens de fotoshoot, snif).
Canon EOS 550D - 1/25 - f3,5 - 18mm - ISO1600
Last edited by Kidacacasch; 29 oktober 2011, 13:01.
Canon 550D - van kritiek kan ik leren... van leren word ik groot :-)
Buiten dat deze foto veel te groot is (lees eens het http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ky-194415.html),
heb je zo te zien ook uit de hand gefotografeerd. Om een beetje fatsoenlijke nachtfoto met jouw camera te maken moet je toch echt vanaf een statief werken. Je kunt dan de iso op 100 houden en het diafragma flink knijpen om mooie scherpte te krijgen over het hele beeld.
hmmm..sorry...ik lees nu pas dat je statief kapot is.
met nachtfoto's onderbelicht ik altijd wat; dat geeft mooier zwart, en de lampen zijn niet zo overbelicht zoals nu...dit neemt het effect rond de lampen wel weg ;-)
Buiten dat deze foto veel te groot is (lees eens het http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ky-194415.html),
heb je zo te zien ook uit de hand gefotografeerd. Om een beetje fatsoenlijke nachtfoto met jouw camera te maken moet je toch echt vanaf een statief werken. Je kunt dan de iso op 100 houden en het diafragma flink knijpen om mooie scherpte te krijgen over het hele beeld.
hmmm..sorry...ik lees nu pas dat je statief kapot is.
met nachtfoto's onderbelicht ik altijd wat; dat geeft mooier zwart, en de lampen zijn niet zo overbelicht zoals nu...dit neemt het effect rond de lampen wel weg ;-)
succes
Dank je, ik zal mijn volgende foto's er kleiner opzetten. Bedankt voor de goede tips!!
Canon 550D - van kritiek kan ik leren... van leren word ik groot :-)
Ik vind de compositie wel aardig (mooie lijnen te ontdekken).
Omdat je de camera naar boven hebt gericht, krijg je wel wat perspectivische vertekening
(naar binnen hellende verticalen). Kijk eens of je dat kan corrigeren en of het resultaat dan
beter bevalt.
Comment