Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vorstelijke zwaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vorstelijke zwaan

ik vind ze echt iets meesterlijks, elegants, statigs, koninklijks....hebben
    (exif in de foto's)

alle comments zijn welkom!
    ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

www.festeyn.be

Re: vorstelijke zwaan

Knappe beelden, maar ik vind dat je het beestje net te weinig ruimte geeft.
    Haar (of zijn) snavel zit net niet tegen de rand, daar verdient ze dus meer ruimte.
    Ik heb ook het gevoel dat de oogjes niet scherp zijn

Groet,
    Gijs
    http://gijscollet.wix.com/photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hypnosia Bekijk bericht
      Vind ook dat het beestje iets meer ruimte mag hebben.
      Mist ook iets scherpte denk ik, maar daar heb ik zelf ook nog problemen mee dus.

Gr Stef

Comment

hahaha! en ik die dacht dat het juist leuk zo zijn een portretje van zo dichtbij er op te zetten.

en dat niet scherpe was een beetje voor de sfeer. alweer heb ik het mis, haha!

mvg,

steyn
        ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

www.festeyn.be

Comment

Hier mag je eens over nadenken:

Er is een richtlijn in de fotografie die zegt: "De traagste sluitersnelheid voor het uit de hand fotograferen met tele-objectieven, is gelijk aan het getal 1 gedeeld door de brandpuntsafstand."

Deze richtlijn (géén wet) dient om bewegingsonscherpte door beweging van de fotograaf te voorkomen.

De nieuwe generatie toestellen (of objectieven) hebben een ingebouwde beeldstabilisatie. Dankzij die optie kan je een beetje zondigen tegen deze aloude regel.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Foto 1 is een leuke foto
            Foto 2 is helaas uitgebeten gebieden waar geen details meer in zit
            Foto 3 is een leuke compo.

probeer ze dan ook eens portretstand te gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hypnosia Bekijk bericht
              Haar (of zijn) snavel zit net niet tegen de rand, daar verdient ze dus meer ruimte.
              Ik heb ook het gevoel dat de oogjes niet scherp zijn

Groet,
              Gijs
              Volg hier.
              mvg Bruno D.G.
              Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Derde vind ik de beste compo. Alleen zou ik dat oranje puntje in het oog wegwerken.
                Ann
                Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Ik zie geen oranje puntje althans niet op mijn werk. of bedoel je de catchlight

Comment

Ja, derde inderdaad beste. Al krijg je de zwaan wel niet echt scherp, toch is het interessant om deze bovenvermelde veranderingen aan te brengen. De foto word erdoor verbeterd. En in de verwerkingstechnieken zul je je verdiepen
                    Lichtpuntje (catchlichtje) kan verwijderd worden maar het oog, moet toch wel wat aangescherpt worden.
                    Ik heb zelfs wat gecropt om de zwaan dichterbij te halen. Maar dat hoeft niet echt.
                    Succes ermee ! en laat dan je resultaat aanschouwen. Plaats het onder de anderen en vergeet de nummers niet te plaatsen. Is gemakkelijker om de foto's aan te duiden.
                    Twee eersten : reden werd reeds vermeld.

Comment

Working...
                    X