Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Is al wel een tijdje geleden getrokken maar wou ze toch eens posten.Ze staat er toch zo lief op .Graag wat komentaar wat ik nog beter zou kunnen doen want ik heb nog zoveel te leren.
... Ze staat er toch zo lief op .Graag wat komentaar wat ik nog beter zou kunnen doen want ik heb nog zoveel te leren.
Als emoties mee gaan spelen, vertroebelt dat de blik op technische zaken.
Ik vind de scherpte onvoldoende en dat is erg jammer van zo'n mooie portretpose.
Croppen is niet beslist noodzakelijk maar kan geen kwaad.
Kan nog iets verbeteren met een mooie hoogdoorlaatverscherping.
========
Kan het zijn dat je geen naverscherping hebt toegepast na het verkleinen tot 900 pixels over de langste zijde?
Last edited by Plaatwerker; 29 oktober 2011, 01:00.
Reden: Extra vraag
Als emoties mee gaan spelen, vertroebelt dat de blik op technische zaken.
Ik vind de scherpte onvoldoende en dat is erg jammer van zo'n mooie portretpose.
Croppen is niet beslist noodzakelijk maar kan geen kwaad.
Kan nog iets verbeteren met een mooie hoogdoorlaatverscherping.
========
Kan het zijn dat je geen naverscherping hebt toegepast na het verkleinen tot 900 pixels over de langste zijde?
Sorry was ik er vergeten bij te zeggen dat de gorilla achter glas zat en dat de raam nu ook niet zo zuiver was.Maar toch bedankt voor de reactie.
mvg
Ontzettend leuke foto. Persoonlijk zou ik er nog wat aan sleutelen. Daarbij denk ik aan het weghalen van de groen zweem (wordt de gorilla meer grijs), iets verscherpen (handen en vingers blijven buiten DOF) en het ophelderen van de ogen.
Ontzettend leuke foto. Persoonlijk zou ik er nog wat aan sleutelen. Daarbij denk ik aan het weghalen van de groen zweem (wordt de gorilla meer grijs), iets verscherpen (handen en vingers blijven buiten DOF) en het ophelderen van de ogen.
Het Kan. Ik heb al geprobeerd en de richtlijnen van Peterdep en plaatwerker gevolgd. En vind het inderdaad een mooie krachtige foto. Peterdep heeft gelijk. Misschien had hij het ook al uitgetest.
@ Harry : als je wilt plaats ik hem op het forum en nadien is het aan jou om het ook uit te proberen. Misschien lukt het niet van de eerste keer, maar dan weet je dat die mogelijkheid er echt in zit. Ook mijn voorbeeld zullen anderen hoogstwaarschijnlijk kunnen verbeteren, maar dat is juist het leuke eraan, althans dat vind ik.
Het Kan. Ik heb al geprobeerd en de richtlijnen van Peterdep en plaatwerker gevolgd. En vind het inderdaad een mooie krachtige foto. Peterdep heeft gelijk. Misschien had hij het ook al uitgetest.
@ Harry : als je wilt plaats ik hem op het forum en nadien is het aan jou om het ook uit te proberen. Misschien lukt het niet van de eerste keer, maar dan weet je dat die mogelijkheid er echt in zit. Ook mijn voorbeeld zullen anderen hoogstwaarschijnlijk kunnen verbeteren, maar dat is juist het leuke eraan, althans dat vind ik.
Hoi
Sorry dat ik zo laat reageer maar als ge wil moogt ge die foto eens posten dan kan ik zien wat ik fout heb gedaan en daarna zelf proberen.Nogmaals bedankt voor de mooie commentaar
sorry dat ik zo laat reageer maar van mij moogt ge gerust die foto eens posten dan kan ik zien wat ik fout heb gedaan.Verder bedank voor de goede commentaar op die foto.
Comment