Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ND Filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ND Filter

Hoi allemaal,
    Ik heb pas een nieuw ND filter aangeschaft. Nu is het zo dat er een zwarte waas over mijn beeld verschijnt. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit weg krijg? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hierna een soortgelijk voorbeeld:

Re: ND Filter

Oei wat is hier gebeurd , welk merk van ND filter heb je ?

Groeten

Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

hier kan je wel wat informatie vinden
      Canon: EOS 40D + BG-E2 |Tokina 11-16 f2.8 (IF) DX | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 50mm f1.4 | EF 70-200 f2.8 IS | EF 1.4x II | 430EX

Comment

Hoi,
        Ik heb het volgende Filter:

Lightcraft fader ND Filter
        Mark II - 62mm

Ik hoop dat je me hiermee kunt helpen. In elk geval bedankt voor je reactie!

Comment

@ Canovi,

Bedankt, ik heb het doorgelezen en zie inderdaad dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad. Deze zegt dat je moet opletten dat je niet boven het max bereik gaat aangeduid met een streepje.

Ik kan op dit moment niet kijken omdat ik niet thuis ben maar ik ga vanmiddag even kijken of ik eruit kom wat daarmee bedoeld wordt. Dank voor de informatie in ieder geval!

Comment

Dit is gewoon het fenomeen dat je altijd krijgt wanneer je hem 'volledig dicht' draait. Wordt gewoonlijk gezien als een zwart kruis.... en als je hier kijkt is de kruisvorm duidelijk te zien.
            Ik stel bovendien vast dat U waarschijnlijk deze foto genomen heeft uit volgend artikel..... daar is toch duidelijk omschreven hoe het komt ?????

Groetjes
            Last edited by Guest17; 28 oktober 2011, 11:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Dit is gewoon het fenomeen dat je altijd krijgt wanneer je hem 'volledig dicht' draait. Wordt gewoonlijk gezien als een zwart kruis.... en als je hier kijkt is de kruisvorm duidelijk te zien.
              Ik stel bovendien vast dat U waarschijnlijk deze foto genomen heeft uit volgend artikel..... daar is toch duidelijk omschreven hoe het komt ?????

Groetjes
              Geen eigen foto en dan ook nog naar de bekende weg vragen?
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Geen eigen foto en dan ook nog naar de bekende weg vragen?
                Ook ik heb hier een beetje problemen mee als ik dit alles lees.....................
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Ik stel jullie hulp zeer op prijs en het is mij nu dan ook gelukkig duidelijk hoe het kwam dat ik een zwart kruis over mijn beeld kreeg. De foto heb ik van google gehaald omdat ik nog niet wist hoe ik een foto kon uploaden.

Op google zag ik geen verdere uitleg bij de foto staan. Als ik dit had gezien dan had ik het hier niet hoeven vragen natuurlijk. Niet iedereen weet na 1 week fotograferen alles van de camera af. Ik vind het jammer dat somige mensen daar een probleem van maken. In elk geval bedankt aan de mensen die mij hier geholpen hebben! Appreciate!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GDJ Bekijk bericht
                    ... De foto heb ik van google gehaald omdat ik nog niet wist hoe ik een foto kon uploaden.
                    Dan verdient het sterke aanbeveling de forumreglementen eens te lezen en de helpdesk te raadplegen.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                    X