Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier heb je toch een knap plaatje achtergelaten hoor
De scherpte die ik hierin terugvind maakt me blij.
Volgens mij ook een mooi plaatje wanneer er wolkjes in de lucht aanwezig zijn.
Je hebt deze omstreeks 3 uur in de namiddag genomen, ik zou hem eventueel eens nemen, zo net voor de zon opkomt, ... of tegen dat ze onder gaat, ... wie weet geeft dat ook geen mooi resultaat
Allemaal bedankt voor de lovende woorden. Dit had ik echt niet verwacht .
Maar 't is wel héél erg leuk om lezen hé !
En ja het is daar heel erg mooi geworden. Heb daar jaren geleden gewerkt en stond heel vaak geparkeerd waar nu het Mas staat. Wat een verschil met toen. Echt de moeite en ik ben dan ook heel blij dat ik meegegaan ben voor de Scott Kelby photowalk, waar ik deze en ook nog heel wat andere foto's gemaakt heb.
@Plaatwerker: heb geprobeerd deze recht te trekken, maar dan ben ik een deel van de scherpte kwijt en als ik dan wil verscherpen krijg ik artefacten in de lucht. Wat doe ik verkeerd ?
... @Plaatwerker: heb geprobeerd deze recht te trekken, maar dan ben ik een deel van de scherpte kwijt en als ik dan wil verscherpen krijg ik artefacten in de lucht. Wat doe ik verkeerd ?
Ben je dan uitgegaan van de reeds gepresenteerde foto? Ik denk dat namelijk.
Voor zo'n rechtzetting moet je helemaal terug naar het origineel en de rechtzetting als
eerste uitvoeren. Daarna pas alle andere bewerkingen. Dat is mijn idee en als ik het mis
heb, hoor ik het wel en zal ik proberen bij te dragen aan een andere benadering.
Ben je dan uitgegaan van de reeds gepresenteerde foto? Ik denk dat namelijk.
Voor zo'n rechtzetting moet je helemaal terug naar het origineel en de rechtzetting als
eerste uitvoeren. Daarna pas alle andere bewerkingen. Dat is mijn idee en als ik het mis heb, hoor ik het wel en zal ik proberen bij te dragen aan een andere benadering.
Plaatwerker, bedankt.
Ik was idd van de verkleinde foto vertrokken. Zal vanavond eens de aanpassingen doen op de oorspronkelijke foto. Hopelijk lukt het dan beter.
Bedankt,
Bouk en Francine,
Jullie ook nog bedankt voor de reactie
Na veel geknoei denk ik dat ik er nu eindelijk in geslaagd ben om de foto rechter te krijgen.
Is ie nu volgens jullie ook effectief recht ? En is de scherpte nog ok ?
Na veel geknoei denk ik dat ik er nu eindelijk in geslaagd ben om de foto rechter te krijgen.
Is ie nu volgens jullie ook effectief recht ? En is de scherpte nog ok ? ...
Voor mij staat-ie perfect recht nu.
Eventueel verschil in scherpte is veel moeilijker te beoordelen. Het nieuwe bestand is wel
20% kleiner daan het eerste en dat kan iets schelen.
Voor mij staat-ie perfect recht nu.
Eventueel verschil in scherpte is veel moeilijker te beoordelen. Het nieuwe bestand is wel
20% kleiner daan het eerste en dat kan iets schelen.
Comment