Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's in Ritme

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto's in Ritme

Het is zover, september begonnen met avondles in het CVO te Leuven. Zoals de meeste die dit gedaan hebben, zijn wij dus ook begonnen met het onderwerp ritme.
    Hieronder vinden jullie mijn eerste 3 foto's waarvan ik denk dat het de goede richting opgaat.

Als jullie even tijd hebben graag jullie ongezouten mening

Re: Eerste foto's in Ritme

deze opdrachten ken ik van ergens :-) heb ik zelf ook moeten doen. ik ben momenteel bezig met digi 2 dus...

1 en 3 vind ik het meeste ritme
    2 heb je veel te veel randinformatie

wat betreft 3 zou ik wel zien dat je links en rechts evenveel ruimte hebt, dat de lijnen wat meer kloppen, maar je hebt ritme goed door!

leuke lessen e :-) van wie krijg je les?

Comment

Het ritme zit er wel in, maar de perspectiefcorrectie zou ik nog wel even aanbrengen.
      Onderwerpen wel goed gekozen.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Het ritme zit er wel in, maar de perspectiefcorrectie zou ik nog wel even aanbrengen.
        Onderwerpen wel goed gekozen.
        Ik moet Heylo wel bijtreden
        Renée

Comment

Hey, alvast bedankt voor de reacties.
          Magietje ik heb les van Bob Demuynck.
          Wat betreft de perspectiefcorrectie , de bedoeling van onze opdrachten in het eerste jaar is dat we de foto's niet bewerken. We moeten ze naturel binnengeven.

Ik denk dat jullie het vooral over foto 3 hebben dan, ik kan hem natuurlijk nog eens opnieuw trekken met de info die ik van jullie heb meegekregen

Comment

Gaat het hier over de snelheid of herhaling
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Robbydorine, wat bedoel je juist ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weasel Bekijk bericht
                Robbydorine, wat bedoel je juist ?
                Je zegt dat het onderwerp "Ritme" is, wat ik dan in verband breng met snelheid of herhaling van iets in een bepaalde tijd.
                Robby BB

Comment

ja ik heb het ook over foto 2, ik weet dat je niet mag bewerken, wij mogen dat ook nog steeds niet. maar je moet anders kadreren in foto 2 zodat je die lucht niet mee hebt. Ik kreeg les van kees roobol, die nu geen digi meer geeft, alleen nog 3d maar die lucht was voor hem randinformatie en mocht er niet op. ik geef maar mee, mss is dit bij jullie wel toegestaan ...

Comment

Robby, ons werd uitgelegd dat het om de herhaling gaat. Magietje, Bob maakt hier niet zo een probleem van maar ik ga hem maandag nog eens herkadreren. Bedankt al voor de reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weasel Bekijk bericht
                      Robby, ons werd uitgelegd dat het om de herhaling gaat. Magietje, Bob maakt hier niet zo een probleem van maar ik ga hem maandag nog eens herkadreren. Bedankt al voor de reacties
                      Dan vindt ik dat de derde foto niet erg gelukt is omdat de figuren langs de kader nieteen herhaling zijn van de andere voledige blokken.
                      Daarentegen vindt ik de eerste wel geslaagd omdat ik het gevoel heb dat ik van de ene over de andere steen moet kruipen en wie weet hoever dat de herhaling gaat achter die laatste steen.
                      De tweede vindt ik minder geslaagd omdat er tussen de verdiepen teveel storende elementen zijn.
                      Robby BB

Comment

De eerste vind ik wel een goede, de 2e zegt me niet veel, de derde zou iets kunnen worden bij herkadrering.

Momenteel zit ik ook in digi 1in het CVO te Leuven (Redingenhof) en we zijn ookmet het thema ritme bezi.. De les wordt daar gegeven door Will De Neyer.
                        Fotografie is leren kijken.
                        http://johanluyckx.weebly.com

Comment

vorig jaar deze opdrachten ook gedaan (ritme, landschap, mens, licht, vrij thema)
                          nu ook aan digi 2 bezig bij Will
                          Canon 5D Mark II - Canon 17-40mm f/4 L lens - Canon 35mm f/2 lens - sigma 105mm f/2,8 macro lens
                          Canon 500D -Canon 18-200mm f/3,5-5,6 lens

Comment

Working...
                          X