Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Op ISO 320 zie ik toch serieus wat ruis in dit beeld.
Of heb je hard moeten croppen en verscherpen hiervoor?
Wel knappe actie, met inderdaad de volgende keer, wat meer rookpluim.
Groeten,
Stefan
Die witte randjes rond de contouren ???
Oververscherpt ?
Die rozige zweem zou ik er in ieder geval uithalen.
De foto is inderdaad vrij fel bewerkt (onwaarschijnlijk veel ruis moeten uithalen en als gevolg hiervan terug moeten verscherpen).
De crop valt op zich nog mee.
De roze zweem ga ik er in geen geval uithalen daar het hier om een airshow ging bij zonsondergang. de rozige zweem weghalen zou de charme volledig onderuit halen denk ik. de lucht was dus gewoon zo met andere woorden.
groetjes
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Op ISO 320 zie ik toch serieus wat ruis in dit beeld.
Of heb je hard moeten croppen en verscherpen hiervoor?
Wel knappe actie, met inderdaad de volgende keer, wat meer rookpluim.
Groeten,
Stefan
ik weet het Stefan.
mijn toestel is een complete ramp wat ruisprestaties betreft.
zolang dat er overvloedig licht is levert mijn toestel zéér goede prestaties, maar van het moment dat er iets minder licht voor handen is dan krijg ik onherroepelijk te maken met onaanvaardbaar veel ruis .
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Heel speciaal beeld. Moet wel spectaculair geweest zijn.
Mochten die mensen nu nog iets groter geweest zijn was het nog beter, maar ik weet niet of dit mogelijk was. Ook jammer dat je toestel zo veel ruis geeft, maar daar kan je ook weinig aan veranderen, tenzij misschien een ander toestel kopen
Ann
...misschien de onderste rookpluim in de rechter benedenhoek laten beginnen...
NOG meer croppen?
Je hebt helemaal gelijk maar ik vrees dat de scherpte dan ook helemáál naar de vaantjes is.
Spijtig van dat ruismachien! Al op ISO 320 .
Maar je had toch nog wat ruimte over met je sluitersnelheid als je wat zou gaan pannen?
Ik vrees dat je hier boven de limieten van je toestel en zoombereik zat.
De mooie kleuren en tof onderwerp kunnen dat niet helemaal goed maken.
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Comment