Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op weg naar nergens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op weg naar nergens

Grootste probleem bij deze foto is de uitgebrande lucht door de opkomende zon. Bij dit soort foto's heb je helaas weinig speelruimte in perspectief of tijdstip dus hier kon ik op het moment zelf niet veel aan doen (of wel?). Ik wou dit unieke beeld toch niet aan me laten voorbijgaan en wil nu het beste uit die foto halen zonder de realiteit teveel geweld aan te doen natuurlijk.

Het origineel

nergens heen by manuarmata, on Flickr

De foto omgezet naar ZW/w en bijgeknipt, hier valt de uitgebrande lucht al minder op

Nergens heen by manuarmata, on Flickr

Na optimalisatie is de weg en de verkeersbordjes wat scherper en kontrastrijker maar de lucht wordt terug minder fraai.

EXIF data
    Exposure 0.005 sec (1/200)
    Aperture f/11.0
    Focal Length 18 mm
    ISO Speed 400

Iemand tips om hier meer uit te halen?

Re: Op weg naar nergens

Voor mij toch de eerste. Mooie weergave van de oneindigheid, ik vind de lucht hier niet storend het draagt bij aan de sfeer. Maar er bestaan waarschijnlijk wel truks om dit te verbeteren zowel met de instelingen als in PS, hopelijk krijg je hier een antwoord op van de meer gevorderde onder ons.

Comment

Voor mij ook de eerste maar ik vind de zon wel storend. Gelukkig hebben we allemaal verschillende meningen. Ik vraag mij ook af wat je hier nog aan kan doen.Voor zover ik het begrepen heb, kun je iets dat uitgebrand is niet meer bewerken.(waar niks is, kan niks verbeteren?). Misschien de hele lucht vervangen?

grtz
      Mvg, Dirk
      Newbie: Hints, tips en commentaren zijn altijd welkom
      Canon 60D, Canon 70-200 mm f4, Canon 50 mm 1.8, Tamron 90mm macro

Comment

Je hebt een mooi dieptezicht in deze foto. Jammer idd van de zon in je eerste. De updates vind ik minder.
        Eventueel kan je bij de eerste links en rechts een heel deel wegcroppen, dan stoort de zon niet meer en versterk je mi nog meer de diepte.
        Ann
        Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Working...
        X