Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kleine yanaika
Collapse
X
-
-
Re: Kleine yanaika
Ik beperk mijn commentaar tot foto #1.
Bestand is slechts 90 Kb. Een beetje klein voor een behoorlijke presentatie. Je mag streven
naar circa 500 Kb. Centraal plaatsen op het scherm (url selecteren en tekstgereedschap
gebruiken) toont beter.
Het histogram vertoont aan de rechterzijde vrijwel geen informatie. Daarom is de foto wat
donker en somber. Dat kan vrij makkelijk beter in Aperture. Met meer licht toon je ook
beter. Diafragma 2.8 geeft je erg weinig scherptediepte en daarom maar één oogje scherp.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
-
Beste plaatbewerker:
ik heb de foto geexporteerd op volledig formaat en laten uploaden via imageshack naar max 800 langste zijde, zou hier de bestandgrootte gedeeltelijk vanaf hangen?
en ja 2.8 is gekozen aangezien het wat donker was in de living en ik de iso toch wat wou sparen, dan beter naar 4 gaan of max 8 voor de beide oogjes?
ga ik dan niet teveel de achtergrond er weer inhalen?
mvg bartSony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
500px site: https://500px.com/crazy_b
Comment
-
Je derde foto is voor mij de beste en meest sfeervolle.
Zou het kunnen dat je een ringflitser gebruikt hebt ? Zie precies weerkaatsing ervan de foto. Als dat mogelijk is misschien wat bijwerken.
Qua compositie vind ik de tweede de minste, die is naar mijn smaak te veel afgesneden.
AnnSony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk berichtBeste plaatbewerker:
ik heb de foto geexporteerd op volledig formaat en laten uploaden via imageshack naar max 800 langste zijde, zou hier de bestandgrootte gedeeltelijk vanaf hangen?
en ja 2.8 is gekozen aangezien het wat donker was in de living en ik de iso toch wat wou sparen, dan beter naar 4 gaan of max 8 voor de beide oogjes?
ga ik dan niet teveel de achtergrond er weer inhalen?
mvg bart
de foto helemaal op maat (pixels en bestandsgrootte en eindverscherping). Daarna pas
de upload naar de Picasa-parkeerplaats.
Als je niet uitkomt met de omstandigheden dan zorgen voor betere. Meer
omgevingslicht, overdag bij een venster, reflectiescherm o.i.d.. Die ringflitser is toch
wel storender dan een normale lichtbronreflectie.
Voor de rest? Trial en error. Gewoon blijven proberen, zo snel groeit het kind ook weer niet.
Ik heb de download thuis bewerkt. Hij wordt daardoor niet scherper maar ik krijg de
kleuren wel natuurlijker en aangenamer en ook een helderder beeld.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
-
bij het uploaden
bij "image resize" de laatste optie "do not resize" uitkiezen
en ik kies dan weer voor de 1e foto
Comment
-
ah ok, dus weer iets bijgeleerd, dan eerst bewerken, op ware grootte export naar dpp en daar dan resizen ipv bij imageshack.
Maar bij de foto is geen ringflits gebruikt, is getrokken zonder flits zelf maar dit is de lamp (ronde buis tl lamp) die erin weerkaatst.
@ plaatbewerker: het is wel beter ja zoals je zegt met het histogram in balans dan wordt hij inderdaad lichter, dit heb ik over het hoofd gezien
en de eerste is alleen verscherpt op het oog, de rest heb ik bij de eerste zelfs de huid zachter gemaakt, misschien daarbij dat verscherpen niet lukt?
de andere 2 zijn niks verzacht of verscherpt.
de saturatie van de eerst is ook minder gezet, misschien dat daardoor ook de kleuren niet zo echt tonen?
en aan de anderen ook bedankt voor de reacties...
mvg bartSony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
500px site: https://500px.com/crazy_b
Comment
Comment