Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Bij zo'n foto kijk ik ook even naar de Exif nadat ik eerst goed heb zitten kijken naar de foto zelf.
1/15s is vast bewust gekozen om de bewegende persoon er op deze wijze op te krijgen.
Dan zie ik naar de traptreden en ik vraag mij af waarom deze niet scherp zijn (of zijn ze
bewust onscherp gehouden?) Wellicht niet van statief gewerkt of juist wel?
Mijn suggestie: bij een soortgelijk foto eens van statief werken met verder dezelfde
instellingen maar dan wel het scherpstelpunt verplaatsen (spotmeting wellicht) waarbij de
persoon vrijblijft van scherstelling.
Nu ja, dat zijn de dingen die deze foto bij mij opriep.
Dan zie ik naar de traptreden en ik vraag mij af waarom deze niet scherp zijn (of zijn ze
voor zover ik verstaan heb, wandelt Renske gewoon achter die persoon met haar camera op buikhoogte en neemt zo een foto.
Bij zo'n foto kijk ik ook even naar de Exif nadat ik eerst goed heb zitten kijken naar de foto zelf.
1/15s is vast bewust gekozen om de bewegende persoon er op deze wijze op te krijgen.
Mijn suggestie: bij een soortgelijk foto eens van statief werken met verder dezelfde
instellingen maar dan wel het scherpstelpunt verplaatsen (spotmeting wellicht) waarbij de
persoon vrijblijft van scherstelling.
Nu ja, dat zijn de dingen die deze foto bij mij opriep.
alles is hier heel bewust gedaan/gekozen.
indien de trap scherp zou zijn wordt de foto meteen een flink pak harder en wou nu net dat zachte in de foto houden.
Comment