Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paardjes in volle actie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Paardjes in volle actie

Hallo allemaal,
    Nog tijdens de middeleeuwse feesten in Frankrijk heb ik me ook eens gewaagd aan het fotograferen van deze paarden en de truken van huhn berijders.
    Echt wel een moeilijke opgave, daarom ook aan jullie de vraag waar je bij zo'n foto's moet op letten. Heb hier al een en ander over panning gelezen, maar weet niet of dit hieronder thuis hoort .
    Wat is jullie advies of beoordeling ?
    Bedankt om te kijken
    Ann

1/125s - F8 - Iso 100 - 70mm

1/250s - F8 - Iso 100 - 105mm

Nog een extra fotootje speciaal wegens de terechte opmerkingen van Voltigeur.
    Ik weet dat handen en voeten er volledig hadden moeten opstaan en dat de scherpte misschien ook niet helemaal dat is, maar wil van deze vooral weten of de uitgevoerde figuur beter in beeld gebracht is.

1/320s - F5,6- Iso 100 - 90mm

Last edited by Mouseketeer; 8 september 2011, 20:12.
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Re: Paardjes in volle actie

Dit zal niet gemakkelijk geweest zijn!
    Respect, ik vind ze mooi.
    De concentratie van de ruiters is van hun gezicht af te lezen.
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Knap, eerste: de betere actie, tweede: de betere compo.
      Flickr

Comment

wat een actie in je foto's!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
          Dit zal niet gemakkelijk geweest zijn!
          Respect, ik vind ze mooi.
          De concentratie van de ruiters is van hun gezicht af te lezen.
          Ben het hier volledig mee eens
          Grt Rosie
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

en de hoofden van de paardjes mooi scherp
            de achtergrond geeft mooi de snelheid weer

En je had voordien nog nooit van panning gehoord?

schapo!!!
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Hey bedankt allemaal voor de superleuke commentaren

@noenkelMi : vroeger wel al regelmatig zo'n foto's gezien en zelf beginnen experimenteren, trouwens slechts met af en toe foto's die ik zelf de moeite waard vindt. De term panining en te technische uitleg ervan heb ik hier op het forum geleerd. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk zelf niet zou kunnen uitleggen wat ik juist doe om dit resultaat te bekomen, dus ben er ook niet zeker van of ik dit een volgende keer herhalen, vandaar ook mijn vraag naar de aandachtspunten bij zo'n foto's.

Ann

Comment

ken je een beetje Engels?
                http://www.carphototutorials.com/mak...ike_a_pro.html

anders hier in "zoeken" eens ... euh... zoeken op panning. Heb deze link ook zo gevonden
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

knappe foto's Ik wil dat ooit ook kunnen.

Ik vind de 2de de mooiste, al kan ik niet zeggen waarom.

Mvg, Dirk
                  Mvg, Dirk
                  Newbie: Hints, tips en commentaren zijn altijd welkom
                  Canon 60D, Canon 70-200 mm f4, Canon 50 mm 1.8, Tamron 90mm macro

Comment

Inderdaad niet makkelijk om mooie foto's van voltige cosaque te maken. Ik kan 't weten, ik ben zelf voltigeur en het aantal geslaagde foto's dat ik van mezelf heb is niet zo groot.
                    De eerste heeft best de snelheid weer, de 2de is scherpst denk ik. Panning bij paarden (en andere dieren) vind ik trouwens niet echt mijn ding, de onscherpte in de benen stoort mij meestal. Maar als voltigeur kan geen van beiden mij echt bekoren, om de eenvoudige reden dat het niet duidelijk is welke figuur men doet. Bij voltige is het heel belangrijk om net op het juiste moment af te drukken. De pogingen zijn geslaagd, maar het moment iets minder. En ik denk dat het komt omdat je zelf niet met de sport/show vertrouwd bent...

mvg,
                    Bart

PS: ik zal eens een paar linkjes plaatsen van welke foto's ik (als voltigeur) wel goed vind. Misschien kunnen ze een leiddraad zijn.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

@noenkelMi: bedankt voor de link - ga het zeker eens verder bekijken (engels lukt vrij aardig)

@Nickbink69: bedankt voor je positieve feedback

@Voltigeur : bedankt voor de toelichting en inderdaad ik ken er geen jota van (wist zelfs niet hoe het noemde), maar vond het wel heel leuk om te zien. Op het goed moment afdrukken is inderdaad heel moeilijk. Heb er eentje waar de figuur denk ik wel duidelijker in te zien is (vermoed ik dan toch), maar de foto is iets minder scherp. Zal vanavond nog eens door de serie gaan en misschien nog eentje bijposten en dan kan je me laten weten of dat al beter in de richting gaat.
                      Linkjes naar wat voor jou betere "voltige"-foto's zijn in elk geval welkom.
                      Ik wist trouwens niet dat dit hier in België ook beoefend werd. Geven jullie dan ook demonstraties en hebben jullie een website of zoiets met de data ? Kan ik in eigen land misschien nog eens proberen het beter te doen.

Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                        Knap, eerste: de betere actie, tweede: de betere compo.
                        Ik had ook al van die panning gehoord maar kan er mij niet veel bij voorstellen hoe het werkt. Sta je daar dan rond te draaien terwijl je de foto neemt! Dat op zich zal een foto waard zijn Mooi gedaan hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spirou Bekijk bericht
                          Ik had ook al van die panning gehoord maar kan er mij niet veel bij voorstellen hoe het werkt. Sta je daar dan rond te draaien terwijl je de foto neemt!
                          Find out how to shoot panning shots for motorsport photography and more. Panning photos give a fantastic sense of movement and excitement while keeping the s...

grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
                            @noenkelMi: bedankt voor de link - ga het zeker eens verder bekijken (engels lukt vrij aardig)

@Nickbink69: bedankt voor je positieve feedback

@Voltigeur : bedankt voor de toelichting en inderdaad ik ken er geen jota van (wist zelfs niet hoe het noemde), maar vond het wel heel leuk om te zien. Op het goed moment afdrukken is inderdaad heel moeilijk. Heb er eentje waar de figuur denk ik wel duidelijker in te zien is (vermoed ik dan toch), maar de foto is iets minder scherp. Zal vanavond nog eens door de serie gaan en misschien nog eentje bijposten en dan kan je me laten weten of dat al beter in de richting gaat.
                            Linkjes naar wat voor jou betere "voltige"-foto's zijn in elk geval welkom.
                            Ik wist trouwens niet dat dit hier in België ook beoefend werd. Geven jullie dan ook demonstraties en hebben jullie een website of zoiets met de data ? Kan ik in eigen land misschien nog eens proberen het beter te doen.

Ann
                            De links komen er aan.

En ja, maar dan vooral in Wallonië. Er is bijna een wildgroei van mensen die denken te kunnen voltigeren en gratis shows te kunnen geven. Frustrerend voor mensen als ik die er veel tijd en geld in investeerden om op een bepaald niveau te geraken, en dan plots aan de kant worden geschoven voor een aantal "prutsres" (vergeef me de uitdrukking).

Er zijn dus inderdaad soms showtjes, maar zoals gezegd, bijna altijd in Wallonië en Frankrijk.

Ziehier de links (en voor alle duidelijkheid, ik ben NIET de fotograaf, maar wèl de voltigeur):

De foto's zijn technisch niet zo perfect, maar zijn wèl op het juiste moment genomen.

mvg,
                            Bart
                            Last edited by Voltigeur; 8 september 2011, 15:29.
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              ... Maar als voltigeur kan geen van beiden mij echt bekoren, om de eenvoudige reden dat het niet duidelijk is welke figuur men doet. Bij voltige is het heel belangrijk om net op het juiste moment af te drukken. ...
                              Nog een fotootje toegevoegd waarbij de figuur denk ik toch iets duidelijker is.
                              Technisch niet de beste, maar gaat dit dan al meer in de goede richting qua timing ?

bedankt voor het kijken en de opmerkingen.
                              Ann

Comment

Working...
                              X