Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste foto's

Ik weet niet waar ik het precies moet zetten hier of bij fotobeoordeling om bij te leren op wat ik moet letten wat beter kan dus heb ik besloten om het maar hier mijn eerste foto's te posten ...

All comments are welcome...
    Last edited by VonHess; 5 september 2011, 22:41.

Re: Mijn eerste foto's

Beter eerst de regels lezen......
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

yep, je gaat enkel beoordelingen krijgen als je de regels volgt.
      3 foto's per topic , één topic per dag., best zet je ze ook centraal in de pagina ( kijkt leuker )
      Langste zijde 900pxl, om een goede reactie te krijgen ( dit is max toegelaten )
      eerste zicht zien ze er goed uit !
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
        Beter eerst de regels lezen......
        had regels gelezen die sticky waren hier nie de totale waarin stond max 3 foto's kga dat eens aanpassen

Edit aangepast kben nieuw hier:$

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VonHess Bekijk bericht
          had regels gelezen die sticky waren hier nie de totale waarin stond max 3 foto's kga dat eens aanpassen
          En van een student verwacht ik dat hij begrijpelijke zinnen in klare taal met duidelijke
          interpunctie gebruikt. Geen sms-taal of zoiets. Misschien dat wij de racties dan ook goed
          begrijpen.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            En van een student verwacht ik dat hij begrijpelijke zinnen in klare taal met duidelijke
            interpunctie gebruikt. Geen sms-taal of zoiets. Misschien dat wij de rEacties dan ook goed
            begrijpen.
            vertaling dan...

Ik had de regels: "Forumreglement Sticky" gelezen, die zich in de Beginnershoek topic bevinden. Deze vermelden echter niet dat er maximaal 3 foto's per topic mogen geplaatst worden, ook niet dat er maximaal één topic per dag mag aangemaakt worden. Daarvoor moest ik hel algemeen Forumreglement lezen wat ik echter nog niet gedaan had.

Aanpassing: Heb het reeds aangepast. Ik ben hier nog nieuw.
            Ook zal het mooie "west-vlams" en een vorm van dyslexie daarbij niet geholpen hebben maar dit is geen reden. Ik zal er in het vervolg meer aandachtig zijn op mijn taalgebruik.

mvg
            VonHess

Comment

Eerst even algemeen: De bestandsgrootte mag gerust wat meer zijn (gemiddeld 500 Kb).
              Dat komt de kwaliteit ten goede en gebruik gerust de volle 900 pixels over de langste
              zijde. Mijn gewoonte is om altijd maar één foto van commentaar te voorzien. Als je meer
              dan één foto plaatst krijg je ook veel minder gericht commentaar.

Foto #3 spreekt mij het meest aan. Wellicht omdat voorbij de bril alles aan scherpte
              verdwijnt. Wel had de bril naar mijn smaak wat meer ruimte links mogen hebben. De
              donkere plek aan de bovenrand had verbeter vermeden kunnen worden. Een beetje
              (hoogdoorlaat/high pass)verscherping had wel gemogen.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Ook ik vind nr 3 het meest aanspreken, het zwarte stukje bovenaan nog weghalen.
                2 spreekt mij niet zo aan
                1 is heel mooi omgezet
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Ik vind foto 1 het mooist.

Comment

Allereerst, welkom op het forum
                    Je hebt hier voor je "eerste foto's" toch wel een positieve indruk nagelaten.

Ik vind het persoonlijk moeilijk om kiezen ...
                    De derde is, zoals plaatwerker reeds aanhaalde, zeer mooi omdat de scherpte achter de bril mooi uitblijft. Technisch een goede! Alleen een ietsje meer croppen aan de bovenzijde, zodat het zwarte stukje ervan af gaat.

De tweede geeft ook een mooie dof weer. Mooi scherp vooraan, en onscherp naar achteren toe. Misschien niet direct het beste onderwerp, maar toch een mooie weergave.

En dan de eerste, mooie omzetting naar zw-w. Alleen had ik hem vanuit een ander standpunt genomen. Ik weet niet waarom, maar er "wringt" iets aan die foto voor mij.

Comment

Voor mij foto 1
                      De andere twee zeggen me niet zoveel.

Nog een paar opmerkingen
                      - Maak gebruik van het toegelaten formaat, maximum 900px en ±500kb, dat maakt het beoordelen makkelijker.
                      - Veel leden geven vlugger commentaar als je je beperkt tot 1 foto, of tenminste 1 onderwerp.
                      - Gebruik de commentaren om je foto's te verbeteren en post updates, zo laat je zien dat je de commentaren apprecieert en er rekening mee houd. Updates post je in je originele post via de knop aanpassen.
                      - Maak je handtekening op je foto's niet te opvallend, nogal wat leden storen er zich aan.

Verder: welkom en amuseer je hier op 't forum
                      Nikon D5100 + 18-105mm VR
                      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Working...
                      X