Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24HoZ

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24HoZ

    Dit weekend was 't de 24 Hours of Zolder, dus maar even de camera meegenomen.

    Winnaar: AUDI R8 LMS - Team WRT

    Nikon D90, 70-300mm @ 200mm, ISO 200,f/18, 1/160s

    Tweede plaats: Porsche 996 GT2 - ProSpeed

    Nikon D90, 70-300mm @ 195mm, ISO 200,f/13, 1/160s

    Derde plaats: Mercedes SLS GT3 - KRK Racing

    Nikon D90, 70-300mm @ 210mm, ISO 200,f/14, 1/200s
    Nikon D600 | Nikon 16-35 f4G | Nikon 50 f1.8D | Nikon 70-300 VRII | SB-700

  • #2
    Re: 24HoZ

    goeie reeks met een mooie panning.
    of andersom.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 24HoZ

      Ik volg zeer mooie panning

      Groeten

      Joeri
      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

      Comment


      • #4
        Re: 24HoZ

        Mooi gedaan!! En natuurlijk heeft de R8 gewonnen :-)

        Comment


        • #5
          Re: 24HoZ

          Ben het helaas niet eens met de commentaar betreffende de panning.
          Je kan pas beginnen spreken over panning bij shoots beneden 1/60 seconde.
          Toch mooie opnamen.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: 24HoZ

            Wou ook gaan, vrouw besliste anders :-(
            Mooie reeks, wou mijn eerste panning's maken daar.
            Heylo even een vraagje is dat een "soort wet in de fotografie "panning = beneden 1/60e ?
            Ik vind de reeks heel mooi ook maar als ik wil Pannen moet ik onder 1/60e blijven om van "echte" panning te spreken?
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

            Comment


            • #7
              Re: 24HoZ

              Bedankt voor de leuke commentaren.

              Ivm dat pannen. Ik zou denken dat de sluitertijd niet uitmaakt en dat er geen grens is waaronder je moet gaan om het panning te noemen...
              Onder de 1/160 was het bijna niet te doen aangezien deze wagens aan een rotvaart voorbij komen.
              Ik denk als ik nog langere sluitertijden gebruikte, de wagens zelf niet 100% scherp zouden zijn. Das waar het toch om gaat.

              Bij tragere onderwerpen zoals fietsers kan je misschien lager gaan.

              Heb ook ondervonden dat pannen op 1/100 gemakkelijker gaat op 70 mm dan op 300 mm, das dan ook weeral een factor die je in rekening moet brengen.
              Nikon D600 | Nikon 16-35 f4G | Nikon 50 f1.8D | Nikon 70-300 VRII | SB-700

              Comment


              • #8
                Re: 24HoZ

                Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                Wou ook gaan, vrouw besliste anders :-(
                Mooie reeks, wou mijn eerste panning's maken daar.
                Heylo even een vraagje is dat een "soort wet in de fotografie "panning = beneden 1/60e ?
                Ik vind de reeks heel mooi ook maar als ik wil Pannen moet ik onder 1/60e blijven om van "echte" panning te spreken?

                Stap 1: Zet uw camera op tijdvoorkeuze
                Stap 2: Zet uw snelheid voorkeuze kleiner dan uw lens lengte. Aanbevolen tussen 1/15 en 1/50 sec.
                Stap 3: Zet uw camera op "Continuous Shoot". Dit verzekerd u enkele opnamen in één tijd en de kans op een " hit " is hoger.
                Stap 4: Zet uw camera op "AF-C" mode
                Stap 5: Als je onderwerp je camera passeert stel scherp en druk af.Omdat je camera is ingesteld op "Continuous Shoot" mode, hou je ontspanknop ingedrukt en blijf je onderwerp volgen.


                Succes
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: 24HoZ

                  Hey,
                  Xefke en Heylo, bedankt, dit is niet het forum voor zulke vragen maar ik sla deze op als ik eens vertrek op panning jacht
                  mvg Bruno D.G.
                  Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: 24HoZ

                    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Stap 1: Zet uw camera op tijdvoorkeuze
                    Stap 2: Zet uw snelheid voorkeuze kleiner dan uw lens lengte. Aanbevolen tussen 1/15 en 1/50 sec.
                    Stap 3: Zet uw camera op "Continuous Shoot". Dit verzekerd u enkele opnamen in één tijd en de kans op een " hit " is hoger.
                    Stap 4: Zet uw camera op "AF-C" mode
                    Stap 5: Als je onderwerp je camera passeert stel scherp en druk af.Omdat je camera is ingesteld op "Continuous Shoot" mode, hou je ontspanknop ingedrukt en blijf je onderwerp volgen.


                    Succes
                    Deze uitleg klopt gedeeltelijk,
                    maar de sluitertijd die je kiest is vooral afhankelijk van de snelheid van de wagens. (zoals je zelf aanhaalt)
                    Ik wil wel eens een foto zien van een racewagen aan hoge snelheid (+200 km/h), genomen met een tele-lens (tussen 200 en 400mm) met een sluitertijd van 1/15 sec.
                    Als je de sluitertijd echter te laag zet dan wordt je foto onrealistisch. Als je een foto maakt van een auto in het dagelijkse verkeer met een sluitertijd van 1/15 dan lijkt het alsof hij meer dan 200 km/h rijdt door de stad.
                    Ook de "continuous shoot" is niet zo belangrijk. De kans dat er een scherpe foto tussen zit is wel groter maar je hebt dan de compo niet meer in de hand, je hebt dan misschien wel een scherpe foto maar niet op de plaats waar jij wil.

                    Ik vind je pannings wel geslaagd, de snelheid zit er duidelijk in.
                    Een kleine tip nog; probeer de auto's niet zo centraal in beeld te brengen, het kijkt aangenamer als er vóór de wagen meer ruimte is dan erachter.

                    Veel succes en vooral... veel oefenen
                    De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

                    Comment


                    • #11
                      Re: 24HoZ

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nxke Bekijk bericht
                      Deze uitleg klopt gedeeltelijk,
                      Misschien kan je DIT even lezen.
                      Ik ben geen expert en er zijn altijd mensen die het beter weten.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 24HoZ

                        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                        Misschien kan je DIT even lezen.
                        Ik ben geen expert en er zijn altijd mensen die het beter weten.
                        Theorie is mooi, maar ervaring is soms iets anders.
                        Misschien kan je DIT eens bekijken/lezen.
                        De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 24HoZ

                          In de discussie ga ik mij hier niet mengen , maar ik vind dit wel mooie pannings. Je ziet wel duidelijk het verschil tussen de eerste en de derde waarvan de eerste absoluut de beste en de mooiste is voor mij . de iets langere sluitertijd geeft hier toch wel een beter resultaat vind ik.

                          grtjs
                          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                          Comment

                          Working...
                          X