Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine beestjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleine beestjes

    Enkele kleine beestjes die ik tegenkwam op wandelingen in Oostenrijkse bergen Ik gebruik nog een compact camera maar wat denken jullie? Alle kritiek/tips zijn welkom! Bij voorbaat bedankt

    Een rups


    Ik vermoed 2 "verliefde" vlinders


    Een sprinkhaan
    Last edited by Wouter789; 4 september 2011, 15:15.
    Panasonic Lumix TZ8
    We do not live to eat and make money. We eat and make money to be able to live. That is what life means and what life is for - George Leigh Mallory

  • #2
    Re: Kleine beestjes

    Die derde vind ik veruit de mooiste. Mocht je die nog iets kunnen verscherpen ?
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Kleine beestjes

      Bedankt voor je reactie! ik zal hem proberen wat te verscherpen met een "unsharp mask".
      Nog iemand iets te zeggen hierover?
      Panasonic Lumix TZ8
      We do not live to eat and make money. We eat and make money to be able to live. That is what life means and what life is for - George Leigh Mallory

      Comment


      • #4
        Re: Kleine beestjes

        Mijn voorkeur gaat uit naar nr 1 en 3.
        Ik vind dat je foto's hier zeer levendige kleuren mee hebben gekregen
        Mss nog een beetje kritiek wat de scherpte betreft, maar toch een mooie reeks.

        Comment


        • #5
          Re: Kleine beestjes

          De derde vind ik persoonlijk ook de beste, sprinkhaan staat in een mooie pose en komt mooi los van de achtergrond. De eerste zeker ook verdienstelijk waarbij het gras en de blauwe lucht een mooie aanvulling zijn.
          Op de tweede is het jammer dat de vlinders onscherp zijn, ook het geheel is nogal druk door de combinatie van gras, rots en bloemen (iets te veel verschillende structuren en kleuren die de aandacht wegnemen van de vlinders). Bij een volgende poging proberen nog iets meer in te zoemen op de vlinders zelf, als dat gaat met je toestel.
          Ann
          Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

          Comment


          • #6
            Re: Kleine beestjes

            Bedankt voor de reacties, wat de vlinders betreft, ik dacht dat het wel iets had dat enkel het "kopje" van de ene vlinder scherp was Maar inderdaad iets te druk en veraf Het lijkt dat ik wel vaak de opmerking krijg van een onscherpe foto, zou dit kunnen aan mijn toestel liggen? Of moet ik gewoon meer stabiliteit zoeken want mijn meeste foto's zijn wel uit de losse hand geschoten
            Panasonic Lumix TZ8
            We do not live to eat and make money. We eat and make money to be able to live. That is what life means and what life is for - George Leigh Mallory

            Comment

            Working...
            X