Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kerkje Vorchten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kerkje Vorchten

hiervan redelijk veel foto's genomen
    dit zou een van de oudste kerkjes van Nederland zijn. Rond 1200
    Het dorpje zelf telt 80 huizen, waaronder enkele heel mooie boerderijen; wij deden huisoppas in het verbouwde dorpsschooltje.

UPDATE nav de terechte opmerking van iedereen

UPDATE Z/W

Dit is een raam van het mooie, eenvoudige kerkje
    het ziet er schuin uit, maar is volgens mijn pse recht

in de zomer zijn er enkele 'opendeurdagen' en dit trok toch wel veel volk; terwijl ik binnen véél foto's nam, hoorde ik af en toe dat ze niet in de weg wilden lopen van "mijnheer de fotograaf"

Last edited by noenkelMi; 4 september 2011, 12:01.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Re: kerkje Vorchten

Lucht had een tikkeltje dramatischer mogen zijn van me, maar mooi hoe je via dat padje
    naar de openstaande deur wordt geleid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Lucht had een tikkeltje dramatischer mogen zijn van me, maar mooi hoe je via dat padje
      naar de openstaande deur wordt geleid.
      Volledig mee eens.
      Knappe foto trouwens, mooi scherp
      Mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

In beide foto's heb je alles: compositie, scherpte,.... behalve het mooie licht.
        Ik wed dat het de moeite waard zou zijn om deze nog eens te nemen als het licht beetje beter meewerkt. Eventueel eens vroeg opstaan?
        Last edited by Vinnydizzy; 4 september 2011, 09:13.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

jammer van de lucht dat viel me al direkt op! kerkje mooi ook je begeleidenden uitleg intressant!
          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

In de lucht zit genoeg definitie die met een geel- of roodfilter (verder) ontsloten kan worden.

De kleurstelling is bijzonder passend bij het onderwerp. Zelf had ik het gras niet zo groen gemaakt.

Comment

Eerste foto krijgt mijn voorkeur.
              De compo is heel mooi. Het paadje, de openstaande deur, .. net zoals doudeke beschreef.
              Mss een omzetting naar zw/w? Lijkt mij een leuke hiervoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                In de lucht zit genoeg definitie die met een geel- of roodfilter (verder) ontsloten kan worden.
                daar moet ik als beginner even op kauwen kun je hier iets meer uitleg bij geven, altijd leuk om bij te leren.

Comment

bedankt iedereen,
                  heb een update... euh... ge-updated.
                  Heb - aan de hand van de tips die eddy me ge-pm-ed heeft, het uitgevoerd
                  Ook het gras iets minder groen gemaakt.
                  Zal me straks eens bezighouden met hetgeen Elmor zei ook: een swart wit uitvoering
                  (heb ik nog trouwens in mijn bed aan liggen denken )

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  In beide foto's heb je alles: compositie, scherpte,.... behalve het mooie licht.
                  Ik wed dat het de moeite waard zou zijn om deze nog eens te nemen als het licht beetje beter meewerkt. Eventueel eens vroeg opstaan?
                  merci, maar 't is wel 3 1/2 uur rijden van hier. En da's dan véél te vroeg opstaan

ik probeer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
                    daar moet ik als beginner even op kauwen kun je hier iets meer uitleg bij geven, altijd leuk om bij te leren.
                    euh, inderdaad. Hier ben ik nog niet aan toe
                    Dus ... sta op! En geef les!!!
                    ik probeer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      Dit is een raam van het mooie, eenvoudige kerkje
                      het ziet er schuin uit, maar is volgens mijn pse recht
                      De horizontale lijnen zijn recht, de verticale niet, dus perspectief vertekening.
                      Je moet dus de bovenste hoeken uiteen "trekken", of de onderste naar binnen duwen.
                      Nikon D5100 + 18-105mm VR
                      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                        De horizontale lijnen zijn recht, de verticale niet, dus perspectief vertekening.
                        Je moet dus de bovenste hoeken uiteen "trekken", of de onderste naar binnen duwen.
                        inderdaad!
                        Heb de onderste naar binnen geduwd, en het scheelt dus
                        Ga die hier niet uploaden, want het verschilt echt niet veel
                        merci!
                        ik probeer...

Comment

Update is groots, en toch heb ik bij jou heel veel keren het gevoel, WOW zijn Zw/W is toch altijd mooi omgezet. Ik ga voor jou Zw/w foto
                          mvg Bruno D.G.
                          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                            euh, inderdaad. Hier ben ik nog niet aan toe
                            Dus ... sta op! En geef les!!!
                            Hierbij ga ik uit van Photoshop en kennis van het gebruik van lagen.

- maak een zwart-wit laag aan
                            - zet de blendingmode van die laag op luminosity (daarmee komt de kleur terug in de foto. Met deze zwart-wit laag kunnen we nu aan de slag om de contrasten binnen de afzonderlijke kleuren aan te passen)
                            - Adobe heeft een aantal filters geïnstalleerd. Probeer de filters uit en kies het filter dat het gewenste effect geeft
                            - eventueel noodzakelijke of extra correcties kunnen met de schuifjes gedaan worden (als bijvoorbeeld het rood van een dak een ongewenste nuance heeft gekregen, kan het met het rode schuifje gecorrigeerd worden)

Bij foto's met veel groen, kan zo'n zwart-wit laag helpen om wat nuances in het groen aan te brengen. Bomen en struiken worden dan als afzonderlijke objecten zichtbaar.

Ook is het interessant om wat te spelen met de blendingmodes, met name soft light wordt door veel fotografen gebruikt. Vaak is het effect overweldigend, dus schuif de opacity wat terug.

Comment

ga voor de eerste met de lucht van de tweede.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X