Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Loppem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel van Loppem


    Kasteel van Loppem, genomen 3 sept 2011.

    Alle comentaar welkom.

    !!!Update!!!

    Last edited by bruce61; 4 september 2011, 09:01.
    Nikon D90

  • #2
    Re: Kasteel van Loppem

    Eerste wat me opvalt is dat het onderwerp, het kasteel heel centraal in de foto staat, en dat er nogal wat perspectiefvertekening is. Voor dit laatste eens het gratis progje ShiftN downloaden en de foto er eens automatisch in laten corrigeren, ziet er heel anders/beter uit. Ook zou ik de kleuren nog een beetje durven oppeppen en nog iets naverscherpen.
    Groetjes.

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel van Loppem

      Het kasteel is prachtig ik volg mijn voorganger ivm met het perspectief , je foto een kleine perspectief correctie gebruiken , je hebt hier geluk dat je veel plaats hebt aan de onderzijde van je foto . De kleuren mogen voor mij zo blijven . wat ik nog zou wijzigen dat is het overhangen van de boom in je hoek links boven daar zou ik lucht van proberen te maken .

      Je kan op mijn weblog een Tutorial vinden over Perspectief correctie als ik je daar mee zou kunnen helpen .

      Groeten

      Joeri
      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel van Loppem

        Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
        Het kasteel is prachtig ik volg mijn voorganger ivm met het perspectief , je foto een kleine perspectief correctie gebruiken , je hebt hier geluk dat je veel plaats hebt aan de onderzijde van je foto . De kleuren mogen voor mij zo blijven . wat ik nog zou wijzigen dat is het overhangen van de boom in je hoek links boven daar zou ik lucht van proberen te maken .

        Je kan op mijn weblog een Tutorial vinden over Perspectief correctie als ik je daar mee zou kunnen helpen .

        Groeten

        Joeri
        Een kleine zegt U...... ? Wat is een grote dan

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel van Loppem

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Een kleine zegt U...... ? Wat is een grote dan
          Met een kleine wil ik bedoelen dat het nog niet zo erg is .

          Wat je wel hebt met het Programma ShifN dat je veel meer van je foto verspeeld dan met Photshop , ik heb liever alles zelf in de hand dan een programma dat het voor je corrigeert .

          Groeten

          Joeri
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel van Loppem

            ik gebruik lightroom voor lens correcktie, maar hier had ik het dus niet toegepast.
            het kasteel staat idd centraal op de foto, om kasteel helemaal op de foto te nemen
            moet je wel beetje in het midden staan , meer naar links of rechts gaat niet mits bomen
            en dergelijke obstakels.
            ik ben al blij dat eindelijk eens de zon van party was, voor mijn kasteel toer.
            ook bezocht en foto's kasteel van tillegem, spijker02(moeilijk te vinden) en ryckeveld.
            Nikon D90

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel van Loppem

              ik vind 'm wat saai. kasteel is mooi, foto is scherp, kleuren zijn goed maar er ontbreekt een zekere schalksheid die me er toe aanzet langer dan een seconde naar de foto te kijken.

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel van Loppem

                Oorspronkelijk geplaatst door Manuarmata Bekijk bericht
                ik vind 'm wat saai. kasteel is mooi, foto is scherp, kleuren zijn goed maar er ontbreekt een zekere schalksheid die me er toe aanzet langer dan een seconde naar de foto te kijken.
                Update, lens correcktie en ietsje scherper.
                Nikon D90

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteel van Loppem

                  ik vind de update jammer genoeg niet beter;
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kasteel van Loppem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                    Met een kleine wil ik bedoelen dat het nog niet zo erg is .

                    Wat je wel hebt met het Programma ShifN dat je veel meer van je foto verspeeld dan met Photshop , ik heb liever alles zelf in de hand dan een programma dat het voor je corrigeert .

                    Groeten

                    Joeri
                    Ik doe het ook voor 99 % in PS, maar niet iedereen werkt met PS, daarom dat ik aan die mensen de raad geef eens dit gratis progje te proberen. Is voor een beginner reeds een hele hulp en je kan automatisch of manueel kiezen in ShiftN hoor.
                    Deel van foto kwijt......dan leer je dat je steeds ruimer moet kadreren om achteraf de nodige bewerkingen te kunnen uit te voeren. Ik maak ook soms nog die fout, dat is ,denk ik, de nasleep omdat ik tientallen jaren in het analoge tijdperk gefotografeerd heb... dan kon je niet meer croppen, het was juist of verkeerd .
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kasteel van Loppem

                      ik begrijp de tips die je hier kreeg, maar de update is geen verbetering

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kasteel van Loppem

                        nee, je eerste was beter
                        (dit moet je nu toch wel zelf zien )
                        hij staat nu zelfs nóg schuiner.
                        Je kan een gratis proefversie van Photoshop Elements 9 downloaden (1 maand gratis, geloof ik)
                        Ook kan je die nu al kopen aan € 49, indien je student bent, of op de een of andere manier aan een school verbonden bent.
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kasteel van Loppem

                          Bij de update is het blijkbaar volledig mis gelopen. Staat nog schever en er is ook iets met de kleuren/scherpte dat niet meer in orde is...... Wat heb je er allemaal mee uitgespookt ?
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kasteel van Loppem

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Bij de update is het blijkbaar volledig mis gelopen. Staat nog schever en er is ook iets met de kleuren/scherpte dat niet meer in orde is...... Wat heb je er allemaal mee uitgespookt ?
                            zelfde gedacht..........?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment

                            Working...
                            X