Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een 'specialleke' voor mij, geen spek voor mijnen bek echter, maar er zullen zeker liefhebbers voor zijn. Laat het commentaar dus over aan deze laatste(n) .
Groetjes
Een 'specialleke' voor mij, geen spek voor mijnen bek echter, maar er zullen zeker liefhebbers voor zijn. Laat het commentaar dus over aan deze laatste(n) .
Groetjes
gelukkig maar dat we niet allemaal de zelfde smaak hebben, het zou hier maar een trieste boel zijn anders
Vind dit zeer mooi,
Zoiets kan ik niet, maar hou wel van zulke foto's, hoop wel dat ik er ooit zo kan maken, maar denk dat ik daarvoor te laat met deze hobby begonnen ben,
Grt Rosie
GROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Vind dit zeer mooi,
Zoiets kan ik niet, maar hou wel van zulke foto's, hoop wel dat ik er ooit zo kan maken, maar denk dat ik daarvoor te laat met deze hobby begonnen ben,
Grt Rosie
hey rosie
het oud zijn zit tussen de oren je bent nooit te oud om te leren hé,
om eerlijk te zijn, tis de eerste maal dat ik experimenteer/ oefen op het werken met lange sluitertijd, dus je kan dit ook als je wat oefend en ik moet het nog wat verfijnen
werkwijze
iso 100, f 22, s 1/8
de camera op de heup geplaats richten op de voorgangers voeten, kijk goed hoe je de lens posisionert dan kan je inschatten wat er op de sensor valt, als je denkt dat het goed zit druk je af ( terwijl je achter je voorganger aan stapt)
nabewerking
raw: kleur goed zetten en vignettering aan brengen
jpeg 16bitt: omzetten in b&w (ik selecteer meestal green filter en pas dan nog wat bij)
omzetten naar 8bitt jpeg verkleinen naar 900pix en verscherpen
en posten maar
Comment