Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dopheide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dopheide

    Dank voor het kijken of uw verbeterende mening
    Groetjes Rosie
    GROETJES ROSIE
    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

  • #2
    Re: Dopheide

    vind Erica wat druk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Dopheide

      hey ik denk dat je iets teveel hebt naverscherpt

      vind de paarse bloemetjes in bg ook wel wat druk

      groetjes
      renske

      Comment


      • #4
        Re: Dopheide

        Over het verscherpen is al het een en ander gezegd. Daar heb ik het dus niet meer over. Uit de EXIF bij de foto maak ik op dat je meet een 90 mm lens en een diafragma van F9 de foto hebt gemaakt. Je wilt duidelijk de bloem los krijgen van de achtergrond je gaat voor een mooi bokeh. Om dat te bereiken, moet je echter wel een grotere lensopening kiezen. Iets in de orde van grootte van F5.6 en misschien nog wel groter F4.

        Het tweede dat opvalt in de EXIF is het gebruik van de flits. Op zich is dat een mooi middel om de achtergrond te beïnvloeden. Wil je dat de achtergrond donkerder wordt, ga dan als volgt te werk. Stel je toestel in als ware het een gewone foto. Verhoog daarna je sluitertijd met ongeveer een stop (bijvoorbeeld van 1/60 naar 1/125 sec). Maak daarna met de flitser een foto en kijk wat er met de achtergrond gebeurd is. Is de achtergrond niet donker genoeg, gebruik dan een nog snellere sluitertijd. Overigens krijg je het mooiste effect met een flitser los van de body.

        Comment


        • #5
          Re: Dopheide

          Mooie pasteltinten, maar inderdaad naar mijn mening ook een beetje druk. Zou het helpen moest je de foto voor de helft verkleinen door hem midden door te snijden en alleen de rechter zijde over houden?
          Vriendelijke groet, simon

          Comment


          • #6
            Re: Dopheide

            Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
            Over het verscherpen is al het een en ander gezegd. Daar heb ik het dus niet meer over. Uit de EXIF bij de foto maak ik op dat je meet een 90 mm lens en een diafragma van F9 de foto hebt gemaakt. Je wilt duidelijk de bloem los krijgen van de achtergrond je gaat voor een mooi bokeh. Om dat te bereiken, moet je echter wel een grotere lensopening kiezen. Iets in de orde van grootte van F5.6 en misschien nog wel groter F4.

            Het tweede dat opvalt in de EXIF is het gebruik van de flits. Op zich is dat een mooi middel om de achtergrond te beïnvloeden. Wil je dat de achtergrond donkerder wordt, ga dan als volgt te werk. Stel je toestel in als ware het een gewone foto. Verhoog daarna je sluitertijd met ongeveer een stop (bijvoorbeeld van 1/60 naar 1/125 sec). Maak daarna met de flitser een foto en kijk wat er met de achtergrond gebeurd is. Is de achtergrond niet donker genoeg, gebruik dan een nog snellere sluitertijd. Overigens krijg je het mooiste effect met een flitser los van de body.
            Als zij een grotere lensopening gaat kiezen vermindert de DOF nog en die was al maar 0,52cm (volgens de DOF calculator), vermits de foto genomen is vanop 40cm. Klopt dit?

            Bedankt voor je tip i.v.m. de flitser en BG, ik heb weer iets bijgeleerd.

            Ik vind de compositie van de foto
            Mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Dopheide

              Knap hoor. Wat me een klein beetje stoort is die lilakleurige bloempjes op de achtergrond. Had je in de achtergrond niks anders als de oranje kleuren gehad, dan was ie voor mij .

              Comment


              • #8
                Re: Dopheide

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Als zij een grotere lensopening gaat kiezen vermindert de DOF nog en die was al maar 0,52cm (volgens de DOF calculator), vermits de foto genomen is vanop 40cm. Klopt dit?
                ...
                Mvg,
                Eddy
                Hier wreekt zich dat ik op dergelijke korte afstanden geen foto's neem. Je hebt gelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Dopheide

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  ...
                  Bedankt voor je tip i.v.m. de flitser en BG, ik heb weer iets bijgeleerd.
                  ...
                  Mvg,
                  Eddy
                  Bij de betere toestellen zoals Canon , kan het nog eenvoudiger. Dan hoef je alleen maar de belichtingscompensatie van de camera te veranderen (dus niet die van de flitser).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dopheide

                    Voor mij een fleurig plaatje met een kleurrijke, zachte BG die wel geschilderd lijkt!
                    Grt. Jef

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dopheide

                      ik vind de bg op zich wel mooi maar het onderwerp verdwijnt daardoor in het niets!
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dopheide

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                        Bij de betere toestellen zoals Canon , kan het nog eenvoudiger. Dan hoef je alleen maar de belichtingscompensatie van de camera te veranderen (dus niet die van de flitser).
                        "Verhoog daarna je sluitertijd met ongeveer een stop"
                        Wie heeft er hier gesproken over instellingen van de flitser veranderen ?
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment

                        Working...
                        X