Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model in spe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Model in spe?

    Hallo,
    Zonet mijn nichtje (9jaar) op bezoek had en het leek wel een leuk idee voor een fotoshoot.
    Ze wil namelijk graag model worden.

    Nu vind ik het een prachtige foto, maar iets te bleek in haar gezicht.
    Ik heb het al even bewerkt, maar vraag mij af welke het mooist en natuurlijkste is.

    Origineel


    Zwart- wit


    Bewerkt


    bedankt alvast voor jullie mening en tips

    mvg,
    sabrina
    canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

  • #2
    Re: Model in spe?

    Mijn voorkeur gaat hier uit naar de 3de.
    De kleuren in de eerste zijn idd wat flets, wat bleekjes, ...
    Wat de tweede betreft, zwart wit, zou ik persoonlijk niet doen met deze foto.
    Je verliest hiermee wat "model allure".
    De derde vind ik mooi, hier komen de kleuren beter uit, mss zoude ze nog iets feller mogen oplichten ...

    Comment


    • #3
      Re: Model in spe?

      Ik ga voor de zwart-witte..jammer van de haartjes voor haar ogen..maar misschien vind jij dat niet erg..

      Comment


      • #4
        Re: Model in spe?

        oke bedankt
        de haartjes storen mij niet echt, zo lijkt het haar niet zo gelegt en vind ik het wat natuurlijker ,
        maar ieder zijn mening.

        mvg,
        sabrina
        canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

        Comment


        • #5
          Re: Model in spe?

          ik vind de derde de beste!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Model in spe?

            Tis geen slecht begin.
            Doch een paar opmerkingen/tips waar je misschien iets mee kan.
            Je had de jonge dame misschien eerst even de haartjes wat laten kammen. Oogt mooier. En een 'vrij' gezichtje of eventueel met een bedoelde overhangende lok staat gewoon beter.
            Probeer steeds scherp te stellen op de ogen. Ik bemerk wat onscherpte. Scherpe ogen trekken aan!
            Probeer ook steeds met de juiste witbalans te werken. Indien in RAW gefotografeerd is dit achteraf eventueel wel gemakkelijk juist te zetten, jpg iets moeilijker. Maar probeer het op het moment juist te zetten, zorgt voor minder nabewerking.
            Let ook effe op uw achtergrond, deze is hier wel miniem, doch, een mooie neutrale achtergrond leidt minder af van je geportreteerde. Indien je achtergrond niet echt wil meewerken is met het grootste diafragma werken een oplossing in die zin dat je door de beperkte scherptediepte (door grootste diafragma) een mooie wazige achtergrond krijgt (afhankelijk van het type objectief en de kwaliteit).
            Probeer ook dat de afstand tussen u en de geportreteerde korter is dan de afstand tussen geportreteerde en achtergrond.

            Ga ook uit van een goed genomen foto, nabewerken moet fine-tunen zijn en niet proberen van iets dat niet zo goed is iets goed te maken.

            Je zit met een goed begin, nu nog wat verfijnen!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Model in spe?

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Tis geen slecht begin.
              Doch een paar opmerkingen/tips waar je misschien iets mee kan.
              Je had de jonge dame misschien eerst even de haartjes wat laten kammen. Oogt mooier. En een 'vrij' gezichtje of eventueel met een bedoelde overhangende lok staat gewoon beter.
              Probeer steeds scherp te stellen op de ogen. Ik bemerk wat onscherpte. Scherpe ogen trekken aan!
              Probeer ook steeds met de juiste witbalans te werken. Indien in RAW gefotografeerd is dit achteraf eventueel wel gemakkelijk juist te zetten, jpg iets moeilijker. Maar probeer het op het moment juist te zetten, zorgt voor minder nabewerking.
              Let ook effe op uw achtergrond, deze is hier wel miniem, doch, een mooie neutrale achtergrond leidt minder af van je geportreteerde. Indien je achtergrond niet echt wil meewerken is met het grootste diafragma werken een oplossing in die zin dat je door de beperkte scherptediepte (door grootste diafragma) een mooie wazige achtergrond krijgt (afhankelijk van het type objectief en de kwaliteit).
              Probeer ook dat de afstand tussen u en de geportreteerde korter is dan de afstand tussen geportreteerde en achtergrond.

              Ga ook uit van een goed genomen foto, nabewerken moet fine-tunen zijn en niet proberen van iets dat niet zo goed is iets goed te maken.

              Je zit met een goed begin, nu nog wat verfijnen!

              Ik wilde ook wat schrijven maar na deze uitleg begin ik er niet aan, beter dan deze uitleg kan ik je niet geven.
              Succes.
              Mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: Model in spe?

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Ik wilde ook wat schrijven maar na deze uitleg begin ik er niet aan, beter dan deze uitleg kan ik je niet geven.
                Succes.
                Mvg,
                Eddy
                Ja, we zitten hier met enkele héél goeie 'uitleggers'

                haar haar stoort mij niet echt.
                Ik ga toch voor de 1e versie
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Model in spe?

                  Oke bedankt voor de tips
                  zal er de volgende keer zeker opletten.

                  mvg,
                  sabrina
                  canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

                  Comment


                  • #10
                    Re: Model in spe?

                    Lekker natuurlijke foto, niets geforceerd. De eerste is voor mij het beste exemplaar. De kleuren zijn het meest natuurlijk. Wel zijn de kleuren wat flets. Dit heeft mogelijk te maken met het profiel dat je gebruikt hebt tijdens de bewerking. Indien je een foto maakt voor het web, is het gewenst dat je direct het sRGB instelt en van daaruit de kleuren bewerkt. Krijg je later geen verassingen.

                    Het tweede dat opvalt bij de foto is het gebrek aan scherpte. De mouw is wel scherp. Ik heb dan ook de indruk dat je niet goed op de ogen scherp gesteld hebt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Model in spe?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                      Lekker natuurlijke foto, niets geforceerd. De eerste is voor mij het beste exemplaar. De kleuren zijn het meest natuurlijk. Wel zijn de kleuren wat flets. Dit heeft mogelijk te maken met het profiel dat je gebruikt hebt tijdens de bewerking. Indien je een foto maakt voor het web, is het gewenst dat je direct het sRGB instelt en van daaruit de kleuren bewerkt. Krijg je later geen verassingen.

                      Het tweede dat opvalt bij de foto is het gebrek aan scherpte. De mouw is wel scherp. Ik heb dan ook de indruk dat je niet goed op de ogen scherp gesteld hebt.
                      ga mee.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Model in spe?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        Tis geen slecht begin.
                        Doch een paar opmerkingen/tips waar je misschien iets mee kan.
                        Je had de jonge dame misschien eerst even de haartjes wat laten kammen. Oogt mooier. En een 'vrij' gezichtje of eventueel met een bedoelde overhangende lok staat gewoon beter.
                        Probeer steeds scherp te stellen op de ogen. Ik bemerk wat onscherpte. Scherpe ogen trekken aan!
                        Probeer ook steeds met de juiste witbalans te werken. Indien in RAW gefotografeerd is dit achteraf eventueel wel gemakkelijk juist te zetten, jpg iets moeilijker. Maar probeer het op het moment juist te zetten, zorgt voor minder nabewerking.
                        Let ook effe op uw achtergrond, deze is hier wel miniem, doch, een mooie neutrale achtergrond leidt minder af van je geportreteerde. Indien je achtergrond niet echt wil meewerken is met het grootste diafragma werken een oplossing in die zin dat je door de beperkte scherptediepte (door grootste diafragma) een mooie wazige achtergrond krijgt (afhankelijk van het type objectief en de kwaliteit).
                        Probeer ook dat de afstand tussen u en de geportreteerde korter is dan de afstand tussen geportreteerde en achtergrond.

                        Ga ook uit van een goed genomen foto, nabewerken moet fine-tunen zijn en niet proberen van iets dat niet zo goed is iets goed te maken.

                        Je zit met een goed begin, nu nog wat verfijnen!


                        hiermee is alles gezegt

                        groetjes
                        renske

                        Comment


                        • #13
                          Re: Model in spe?

                          Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                          Ik wilde ook wat schrijven maar na deze uitleg begin ik er niet aan, beter dan deze uitleg kan ik je niet geven.
                          Succes.
                          Mvg,
                          Eddy
                          Hier idem .
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Model in spe?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                            ik vind de derde de beste!
                            Ik ook
                            Misschien de witbalans van je camera iets aanpassen, dan komen ze zoals foto 3 uit je camera, dat is wel zo makkelijk.
                            Je hebt een mooi model(letje), doe jullie beiden een plezier en maak er gebruik van
                            Niet te geloven trouwens dat ze nog maar 9 is.
                            Nikon D5100 + 18-105mm VR
                            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Model in spe?

                              bedankt
                              Dat van die witbalans ga ik zeker eens proberen.
                              Ja ik heb haar gezegd dat zij mijn persoonlijke model wordt , de meeste schatten haar veel ouder, dit vind ze natuurlijk heel leuk. Later misschien minder

                              mvg,
                              sabrina
                              canon 550D - 18-55mm lens- 55-250mm lens- externe flitser 430 ex ii

                              Comment

                              Working...
                              X