Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proost

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Proost

speciaal voor plaatwerker, Omer bier gebrouwen in Bellegem deelgemeente van Kortrijk
    kreeg gouden arward in 2010

exif: ISO: 80
    Belichting: 1/125 sec.
    Diafragma: 3.5
    Brandpuntsafstand: 9.2mm
    Flitser gebruikt: NeeISO: 80

Krijg de achtergrond niet onscherp - kritiek wordt met dank aanvaard
    Last edited by Neirynck Renée; 1 september 2011, 21:54. Reden: exif dubbel

Re: Proost

Dit is een aangename verrassing op een uitstekend moment.

Mijn favoriete uur voor het nuttigen van een blonde (soms geaccompagneerd van een mooie jenever).
    Ik zal nu in mijn omgeving gaan uitkijken naar een verkoper van deze brouwsels.

De weerspiegeling is mooi, niet te helder en niet te veel. Het glas is onopvallend net
    binnen de omlijsting van de vervagende achtergrond geschoven. Iemand heeft een teug
    genomen en het is haar of hem gegund. Het geeft aan dat het gewild is. De fles staat
    terzijde om aan de bewijslast tegemoet te komen.

Ik zal mij nu behelpen met een blonde Leffe en een klein glaasje Ouwe Jonge.
    Last edited by Plaatwerker; 31 augustus 2011, 23:36. Reden: typo
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Volgens mij stond je gezien de exif te ver van het onderwerp verwijderd, zo'n 2 a 3m waardoor je de achtergrond niet voldoende onscherp hebt gekregen. Met deze exif zou je niet verder dan 1m van je onderwerp mogen verwijderd staan om tot een mooie dof te bekomen.

Grtjs
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
        Volgens mij stond je gezien de exif te ver van het onderwerp verwijderd, zo'n 2 a 3m waardoor je de achtergrond niet voldoende onscherp hebt gekregen. Met deze exif zou je niet verder dan 1m van je onderwerp mogen verwijderd staan om tot een mooie dof te bekomen.

Grtjs
        Het glas en flesje stonden een 20cm van de boord van het tafeltje dat maar 60cm groot is, ik zat er met de rolstoel vlak voor max 50cm afstand van het onderwerp dus daaraan kan het niet liggen heb een 10 tal opnames gemaakt met verschillende diafragma's dit was nog een van de beste.
        Renée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
          Uit de Exif die in de foto zit:
          Exposure Time: 1/125 sec
          F-Number: f/3.5
          ISO Speed Rating: 80
          Lens Aperture: f/3.5
          Exposure Bias: 0 EV
          Subject Distance: 1.47 m
          Metering Mode: Center Weighted Average
          2 à 3 meter zal niet kloppen. Renée rekent uit dat het ongeveer 0,5 meter zou zijn.

Ik vraag mij af of de camera bij 'CenterWeighted Average' zelf iets anders doet dan wij
          denken. Wellicht dat spotmeting (indien op deze camera instelbaar) een preciezer
          subject distance laat zien. Het doet mij overwegen na het weekend daarmee eens te
          experimenteren en dat te onderzoeken. Eerder gaat niet want morgenochtend vertrek ik
          naar een bourdoninstrumenten-festival in Duitsland.
          Last edited by Plaatwerker; 31 augustus 2011, 23:54. Reden: typo
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

tiens, ik heb deze middag eentje gedronken. 't Moet niet altijd Duvel zijn, hé
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Een mooie Renèe,
              mooie weerspiegeling
              Grt Rosie
              GROETJES ROSIE
              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Kan hem ook wel smaken...heb het op de foto ...
                Heel mooi gepresenteerd

Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

ben geen bierdrinker maar kan foto wel smaken. Persoonlijk zou ik het glas met flesje wat naar rechts(lns op foto) geplaatst hebben zodat het voor het kraantje(?) stond!
                  SAnté!
                  vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Plaatwerker
                    bedankt nogmaals en op uw gezondheid
                    Edje C
                    bedankt voor het kijken, (ik heb het tafeltje als statief gebruikt)
                    noenkelMi
                    Ik hoop at het u heeft gesmaakt dat is dus in een deelgemeente van bij ons gebrouwen, bedankt voor het kijken
                    rosie
                    Bedankt voor het kijken
                    Brombeer
                    spijtig dat ik U geen kan aanbieden toch bedankt voor het kijken
                    bommasien
                    Weet niet goed welk kraantje u bedoeld of is de pomp van de visput misschien? toch bedankt voor het kijken
                    Renée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                      ben geen bierdrinker maar kan foto wel smaken. Persoonlijk zou ik het glas met flesje wat naar rechts(lns op foto) geplaatst hebben zodat het voor het kraantje(?) stond!
                      SAnté!
                      Ik zou het glas zo laten en het flesje aan de linkerzijde plaatsen, zodat je inderdaad de pomp in de achtergrond niet meer ziet en je op die manier zowel glas als fles in het lichtste deel van de reflexie op de tafel hebt en beide als het ware lang alle zijden mooi omrand worden, bovenaan door de struiken en onderaan door de weerspiegeling ervan.
                      Maar daarbuiten wel mooie foto.
                      Santé,
                      Ann
                      Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

mooie foto
                        eos 600 d
                        lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

lekker biertje, ik wou dat ik in je plaats daar stond, mss had het dan wel een foto met een leeg glas geweest ik vind de foto best ok

groetjes
                          renske

Comment

Mouseketeer
                            palac
                            bleuspics
                            Bedankt voor het kijken en voor degene die het wel zouden smaken, sorry dat ik er geen van op afstand kan aanbieden
                            Renée

Comment

Gezien deze afstand zou de achtergrond echt wel onscherp moeten zijn... is dit de grootst mogelijke diafragma opening? Welke lens zat er op je toestel?

Grtz

Comment

Working...
                              X