Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
ik zou het diafragma wat toeknijpen. Voor landschappen is zo een hoge sluitertijd zeker niet nodig. En met een kleiner diafragma zou je foto over het algemeen scherper zijn.
Zeker niet slecht. De technische commentaren laat ik aan anderen over.
Het bruggetje zelf mocht voor mij wat meer in de verf gezet worden (eventueel van iets dichter nemen).
Ann
Inderdaad beetje vaal beeld en weet niet juist waar ik naar moet kijken, de brug, of het landschap in het algemeen, indien de brug, misschien iets te ver af
Wat de vaalheid betreft kan je volgens mij al heel snel een stuk verbeteren door de foto in photoshop te openen en dan de naar adjustments, levels, en dan het meest linkse pijltje een beetje naar rechts slepen, heb het juist zelf geprobeerd en ziet er een stuk beter uit
Panasonic Lumix TZ8
We do not live to eat and make money. We eat and make money to be able to live. That is what life means and what life is for - George Leigh Mallory
Je ziet het wel aan de reacties hé.... diafragma, diafragma. Voor landschappen waar je een mooie scherpte wil ga ik altijd voor f 8 à 11. Hier vooral omdat duidelijk te zien is dat het een zeer heldere dag/moment was.
Ondanks dit 'foutje' kan je door met de schuivertjes te spelen de kleuren nog wat oppeppen en wordt het toch nog een redelijk goeie.
Groetjes
'k ga mee met het commentaar van mijn voorgangers
maar ik heb ook de brug rechtgezet,en dat ziet er ook beter uit. Raar dat je daar nog geen comments op hebt gekregen.
Comment