Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
aan de ogen heb ik niet teveel veranderd omdat deze eigenlijk al 100% waarheidsgetrouw waren weergegeven.
ik heb vandaag wel weer een paar nieuwe dingen geleerd. thx @ vinnydizzy
P.S.
ik heb een engelstalige photoshop. waar kan ik in lagen dat "bleken" vinden of hoe wordt da daar genoemd
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Die blik alleen al . Mooi, en letterlijk 'haar'scherp.
Tja en die aanpassing van VD hé, die kent PS zoals zijn broekzak hé.
Ik kopieer veel van zijn 'aanpassingen' en ze liggen dan naast mijn PC..... voor het geval ik ze nodig heb. Nogmaals dank hé VD .
Groetjes
Ik vind je eerste foto nog altijd de beste.
Mvg,
Eddy
Vind ik ook, zeer mooie foto
Ze denkt waarschijnlijk: "die pipo is daar nu weeral met da zwart spel voor zn ogen"
Nikon D5100 + 18-105mm VR
Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.
ik heb hier echter iets raars aan de hand.
de foto's die ik hier heb opgeslagen op mijn schijf om hier te posten hebben veel meer kleur.
kan het zijn dat de kleuren wat fletser worden bij het uploaden naar tinypic?
maar het wordt nog gekker.
als ik de foto die hier in mijn topic staat opsla van hieruit (rechter muisknop en klikken op "afbeelding opslaan als") worden de kleuren ook weergegeven gelijk ik ze hier op mijn schijf heb staan.
is dit normaal ???
wat kan ik hieraan doen?
Last edited by Martijn1980; 28 augustus 2011, 17:22.
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Ik vind je eerste foto nog altijd de beste.
De derde is te gesatureerd, denk ik.
Mvg,
Eddy
Ik begrijp je punt. We kijken allemaal naar een scherm, maar dat wil ook niet zeggen dat het op ieder scherm hetzelfde er uit ziet. De ene staat al anders gekalibreerd dan de andere.
Soit, smaken verschillen uiteraard ook, he?
Dan is het wel een voordeel dat je in PS met lagen werkt: je kunt de dekking van de "bedekkinglaag" milderen naar eigen smaak, he? (In de methode zoals ik bescheven had) En zodoende controle houden over de mate van saturatie die je smaak wegdraagt.
Die blik alleen al . Mooi, en letterlijk 'haar'scherp.
Tja en die aanpassing van VD hé, die kent PS zoals zijn broekzak hé.
Ik kopieer veel van zijn 'aanpassingen' en ze liggen dan naast mijn PC..... voor het geval ik ze nodig heb. Nogmaals dank hé VD .
Groetjes
Tof dat je het kan smaken! Merci voor je dankwoordje, doet me deugd!
Ik deel graag de info die ik vergaard heb, want ik weet wel dat het allemaal wel op internet staat, maar tis een wreed spel van al die bomen in het bos, he?
ik heb hier echter iets raars aan de hand.
de foto's die ik hier heb opgeslagen op mijn schijf om hier te posten hebben veel meer kleur.
kan het zijn dat de kleuren wat fletser worden bij het uploaden naar tinypic?
maar het wordt nog gekker.
als ik de foto die hier in mijn topic staat opsla van hieruit (rechter muisknop en klikken op "afbeelding opslaan als") worden de kleuren ook weergegeven gelijk ik ze hier op mijn schijf heb staan.
is dit normaal ???
wat kan ik hieraan doen?
Dat kan te maken hebben met de kleurenruimte die je browser gebruikt. Werk je in sRGB?
Comment