Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is uw probleem ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is uw probleem ?

    een foto van Sofie met een blik van "heb ik iets aan van u?"

    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

  • #2
    Re: wat is uw probleem ?

    ff ter informatie...
    de pupil van sofie is bijna niet te onderscheiden van de iris omdat sofie zeer donkere ogen heeft.

    groetjes
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

    Comment


    • #3
      Re: wat is uw probleem ?

      Schattig! En een prachtig portretje

      Comment


      • #4
        Re: wat is uw probleem ?

        thx Leonide
        een pessimist is een optimist met ervaring.
        Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
        Pentax k-3II en nog meer glas

        Comment


        • #5
          Re: wat is uw probleem ?

          pracht moment, mooie belichting, knap

          (misschien iets krapper kaderen, onderkant cm eraf t/m donkere band en dan rechts iets eraf om verhouding te houden?)

          Comment


          • #6
            Re: wat is uw probleem ?

            Knap portret..
            mvg,
            Sandorfi.
            Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

            Comment


            • #7
              Re: wat is uw probleem ?

              update

              [CENTER][/CENTER]

              hmmm ik weet niet of dit beter is.
              nu staat ze net iets te centraal naar mijn goesting...
              wat vinden jullie??
              een pessimist is een optimist met ervaring.
              Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
              Pentax k-3II en nog meer glas

              Comment


              • #8
                Re: wat is uw probleem ?

                ja, ik vind het wel mooi zo, deze up-date, maar smaken verschillen en de fotograaf heeft altijd gelijk

                Comment


                • #9
                  Re: wat is uw probleem ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
                  ja, ik vind het wel mooi zo, deze up-date, maar smaken verschillen en de fotograaf heeft altijd gelijk
                  niet altijd fena
                  een pessimist is een optimist met ervaring.
                  Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                  Pentax k-3II en nog meer glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat is uw probleem ?

                    Ik vind het een mooie, lieve foto (ook al heeft Sofie een diepzinnige blik )
                    Het mist evenwel nog ietske punch (die het verdiend)

                    Ik heb zelf eens iets geprobeerd en vind het wel een mogelijkheid...

                    Mocht je photoshop hebben, is dit wat ik gedaan heb. (Dit is de manier waarop ik het gedaan heb, er leiden verschillende wegen naar Rome, he? )

                    1) Wat punch ingebracht door de orginele laag te kopiëren, en deze laagdekking op "zwak licht" gezet. (Je kunt ook kiezen om de laagdekking op "bedekken" te zetten, maar dit is voor mij persoonlijk wat te zwaar.
                    2) De ogen opgelicht door een selectie te maken van de oogbollen (met feathering op "3" ingesteld) op de orginele laag. Daarna CTRL+J om van deze selectie een nieuwe laag te maken. De laagdekking op "bleken" gezet met een percentage van 50% (aanpassen naar smaak). Deze laag bovenaan het lagenpallet gezet.
                    3) Selectie van de irissen gemaakt (ook met feathering op 3) en via CTRL+J op een nieuwe laag gekopiëerd. Deze laag bovenaan gezet met laagdekking op "bleken" en een percentage van 100%.
                    4) Nu zien we wel dat de haartjes die voor de ogen hangen ook meegebleekt zijn. Da's uiteraard de bedoeling niet. Die werken we weg met een laagmaskertje.
                    5) Dus maak op die laatst laag (de laag van de irissen) een laagmasker aan. Neem een zacht penseel, diameter op 3 ingesteld, voorgrondkleur op zwart. Met de geactiveerde laagmasker schilder je over de haartjes die in de ogen hangen. Die krijgen nu opnieuw hun orginele kleur, omdat ze uit deze laag verwijderd worden door het laagmasker.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat is uw probleem ?

                      Wat een schatje. De brutaliteit straalt van de foto af. Het gebruik van de kleuren is in overeenstemming met het onderwerp. Inderdaad kan een accent worden aangebracht bij de ogen (om de aandacht van de kijker te focussen). Wat de compositie betreft, heb ik een voorkeur voor de eerste opname. Die is voor mij evenwichtiger.

                      Een heerlijke foto om trotst op te zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: wat is uw probleem ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        Ik vind het een mooie, lieve foto (ook al heeft Sofie een diepzinnige blik )
                        Het mist evenwel nog ietske punch (die het verdiend)

                        Ik heb zelf eens iets geprobeerd en vind het wel een mogelijkheid...

                        Mocht je photoshop hebben, is dit wat ik gedaan heb. (Dit is de manier waarop ik het gedaan heb, er leiden verschillende wegen naar Rome, he? )

                        1) Wat punch ingebracht door de orginele laag te kopiëren, en deze laagdekking op "zwak licht" gezet. (Je kunt ook kiezen om de laagdekking op "bedekken" te zetten, maar dit is voor mij persoonlijk wat te zwaar.
                        2) De ogen opgelicht door een selectie te maken van de oogbollen (met feathering op "3" ingesteld) op de orginele laag. Daarna CTRL+J om van deze selectie een nieuwe laag te maken. De laagdekking op "bleken" gezet met een percentage van 50% (aanpassen naar smaak). Deze laag bovenaan het lagenpallet gezet.
                        3) Selectie van de irissen gemaakt (ook met feathering op 3) en via CTRL+J op een nieuwe laag gekopiëerd. Deze laag bovenaan gezet met laagdekking op "bleken" en een percentage van 100%.
                        4) Nu zien we wel dat de haartjes die voor de ogen hangen ook meegebleekt zijn. Da's uiteraard de bedoeling niet. Die werken we weg met een laagmaskertje.
                        5) Dus maak op die laatst laag (de laag van de irissen) een laagmasker aan. Neem een zacht penseel, diameter op 3 ingesteld, voorgrondkleur op zwart. Met de geactiveerde laagmasker schilder je over de haartjes die in de ogen hangen. Die krijgen nu opnieuw hun orginele kleur, omdat ze uit deze laag verwijderd worden door het laagmasker.
                        Hoi Vinny, bedankt voor de tip!

                        @Martijn,mooie foto

                        Comment


                        • #13
                          Re: wat is uw probleem ?

                          she make my day!!!
                          vriendelijke groeten, Sien

                          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                          Comment


                          • #14
                            Re: wat is uw probleem ?

                            Vinnydizzy, jij maakt me nieuwschierig naar je resultaat
                            Moest het ok zijn voor Martijn zou ik wel een linkje naar je update willen.

                            Nu, voor mij persoonlijk was de origineel geposte foto al zeer in orde.
                            Mooi moment, mooi vastgelegd!

                            Comment


                            • #15
                              Re: wat is uw probleem ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Elmor Bekijk bericht
                              Vinnydizzy, jij maakt me nieuwschierig naar je resultaat
                              Moest het ok zijn voor Martijn zou ik wel een linkje naar je update willen.

                              Nu, voor mij persoonlijk was de origineel geposte foto al zeer in orde.
                              Mooi moment, mooi vastgelegd!
                              Meestal geef ik enkel maar de voorzet, het is aan de TS om de bal in het doel te koppen als hij dat wenst.
                              Op uitdrukkelijke wens van de TS wil ik wel een linkje naar een update posten. Het is tenslotte nog altijd zijn foto waar het over gaat, he?
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X