Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ben het hier eens met Bouk.
Ik zou de foto nog eens openen in PH(E) of gelijkaardig programma, en mits wat nabewerking er iets meer pit in proberen te steken.
Ik ben niet alleen een leek in fotografie, met nabewerkeing ben ik al helemaal niet bekend.
Ik heb een poging gedaan tot verbetering, hopelijk heb ik niet overdreven. (of niet genoeg)
Mvg, Dirk
Newbie: Hints, tips en commentaren zijn altijd welkom
Canon 60D, Canon 70-200 mm f4, Canon 50 mm 1.8, Tamron 90mm macro
Ik ben niet alleen een leek in fotografie, met nabewerkeing ben ik al helemaal niet bekend.
Ik heb een poging gedaan tot verbetering, hopelijk heb ik niet overdreven. (of niet genoeg)
Bomen scherper en meer kleur, lavendel mooi paars, building meer contrast, duidelijke verbetering!
je update is al beter!
maar hetgeen eddy zegt is waar: het middenveld van de lavendel is onscherp, terwijl de rest (voogrond en achtergrond) scherper is
je update is al beter!
maar hetgeen eddy zegt is waar: het middenveld van de lavendel is onscherp, terwijl de rest (voogrond en achtergrond) scherper is
Ik dacht dat dit niet kon. Ik kan alleen mijn reactie van daarstraks maar herhalen. Ik ben nu niet thuis maar zal straks eens kijken naar het origineel en eventueel posten. Het is in ieder geval niet iets dat bewust zo heb gecreerd, daartoe bezit ik gewoon de kennis niet.
Mvg, Dirk
Newbie: Hints, tips en commentaren zijn altijd welkom
Canon 60D, Canon 70-200 mm f4, Canon 50 mm 1.8, Tamron 90mm macro
Ik vrees dat je een grote vette (viner)vlek op de buitenkant van je lens hebt. Ik kan anders die wazige strook niet verklaren. Hebben je andere foto's ook deze wazige vlek ? Eens zien naar de buitenkant van je glas !
Als je met PS werkt en je gaat in je histogram je linkse en rechtse schuivertje tot tegen de berg zetten en dan ga je in 'niveaus' nog wat spelen met de middelste schuiver, dan bekom je exact wat Bouk beoogt, en ik moet zeggen het oogt veel mooier.
Groetjes
Comment