Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A room with a vieuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A room with a vieuw


    canon eos 550D-1/400sec-f/7.1-42mm-Iso 200



    meer vieuw, minder room

    1/100sec-f/6.3-63mm-iso 100

    bedankt voor "t kijken, uw opbouwende woorden worden gretig gelezen!
    Last edited by bommasien; 29 augustus 2011, 20:48.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: A room with a vieuw

    de view zelf had er wat mooier uit mogen komen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: A room with a vieuw

      Dit is nu een foto die beter had uitgekomen in HDR.

      Comment


      • #4
        Re: A room with a vieuw

        view is een beetje te licht. In zo'n geval (ben ook een vensterlover, hoor) moet je eens proberen twee foto's te nemen, eentje waarbij je licht meet op de muur, en eentje waarbij je meet op je 'view'. Bij de ene gaat de muur duidelijk zijn en het uitzicht (te) licht, zoals nu, en bij de andere gaat de muur (te) donker zijn en het uitzicht goed. En dan kan je kiezen, he.
        oefenen = leren
        Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

        Comment


        • #5
          Re: A room with a vieuw

          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          ........meer vieuw, minder room
          niet beter hoor, de aandacht gaat nu nog meer naar de overbelichte vieuw.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: A room with a vieuw

            Room met niet zo'n scherpe view, Sien. En dat is best wel jammer.

            Comment


            • #7
              Re: A room with a vieuw

              Bommasien, dit is wat ik ervan gemaakt heb; raam geselecteerd, afbeelding-belichting aangepast; selectie omkeren; afbeelding-aanpassingen-schaduwen/hooglichten aanpassen.

              Comment


              • #8
                Re: A room with a vieuw

                De eerste wat verscherpen doet bij mij wonderen.

                Jan

                Comment


                • #9
                  Re: A room with a vieuw

                  het brengt eigenlijk niet op om aan deze foto te sleutelen...
                  je spreekt over een view maar je view is niet scherp.
                  het nadeel is ook dat de view ook aanwezig is en dat die met de aandacht gaat lopen...
                  ik zou zeggen ga terug en probeer dit schot op nieuw...


                  een klein trucje als je niet van HDR houdt(wat ik soms ook durf doen...)
                  je trekt een foto (vanop een statief)van je muur en binnenkant zorgt voor de juiste belichting

                  dan neem je terug een foto(vanop een statief) maar nu focus je op de buitenkant en je zorgt daar ook voor de juiste belichting


                  dan neem je de buitenfoto in PS je bewerkt die naar je zin (maar enkel letten op het buiten gedeelte)
                  dan leg je met je volgende laag de binnen foto opdien bewerk je ook naar je zin...
                  en dan knip je je raam uit zodat de buiten van je eerste foto zichtbaar is...
                  þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                  Freelance bedrijfsfotograaf
                  klikerdeklik hier voor mijn website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: A room with a vieuw

                    Leuk gezien met die 2 koeien in de raam
                    Persoonlijk zou ik misschien eerder geprobeerd hebben om die deur er bij op te zetten,
                    eerder dan de afgebroken muur links. (is persoonlijk en ik weet ook niet of dat mogelijk was)
                    Mvg, Dirk
                    Newbie: Hints, tips en commentaren zijn altijd welkom
                    Canon 60D, Canon 70-200 mm f4, Canon 50 mm 1.8, Tamron 90mm macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: A room with a vieuw

                      ik ga voor de eerst, zou er de deur rechts op de foto wel afcroppen

                      groetjes
                      renske

                      Comment


                      • #12
                        Re: A room with a vieuw

                        Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                        view is een beetje te licht. In zo'n geval (ben ook een vensterlover, hoor) moet je eens proberen twee foto's te nemen, eentje waarbij je licht meet op de muur, en eentje waarbij je meet op je 'view'. Bij de ene gaat de muur duidelijk zijn en het uitzicht (te) licht, zoals nu, en bij de andere gaat de muur (te) donker zijn en het uitzicht goed. En dan kan je kiezen, he.

                        Dat is nu net wat ik gedaan heb!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: A room with a vieuw

                          Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                          het brengt eigenlijk niet op om aan deze foto te sleutelen...
                          je spreekt over een view maar je view is niet scherp.
                          het nadeel is ook dat de view ook aanwezig is en dat die met de aandacht gaat lopen...
                          ik zou zeggen ga terug en probeer dit schot op nieuw...


                          een klein trucje als je niet van HDR houdt(wat ik soms ook durf doen...)
                          je trekt een foto (vanop een statief)van je muur en binnenkant zorgt voor de juiste belichting

                          dan neem je terug een foto(vanop een statief) maar nu focus je op de buitenkant en je zorgt daar ook voor de juiste belichting


                          dan neem je de buitenfoto in PS je bewerkt die naar je zin (maar enkel letten op het buiten gedeelte)
                          dan leg je met je volgende laag de binnen foto opdien bewerk je ook naar je zin...
                          en dan knip je je raam uit zodat de buiten van je eerste foto zichtbaar is...
                          Kan maar minimaal bewerken. Dat is in LR, ik beheers PS (nog) niet!
                          vriendelijke groeten, Sien

                          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                          Comment


                          • #14
                            Re: A room with a vieuw

                            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                            De eerste wat verscherpen doet bij mij wonderen.

                            Jan
                            uw tip opgevolgd !
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #15
                              Re: A room with a vieuw

                              Oorspronkelijk geplaatst door guydr Bekijk bericht
                              Bommasien, dit is wat ik ervan gemaakt heb; raam geselecteerd, afbeelding-belichting aangepast; selectie omkeren; afbeelding-aanpassingen-schaduwen/hooglichten aanpassen.
                              goed dat jij dat kan! want ik kan dat niet!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X