Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
SAVE THE DATE! Fotoshoot Dress to Impress in Herentals op 14 december 2024. Binnenkort meer informatie.
view is een beetje te licht. In zo'n geval (ben ook een vensterlover, hoor) moet je eens proberen twee foto's te nemen, eentje waarbij je licht meet op de muur, en eentje waarbij je meet op je 'view'. Bij de ene gaat de muur duidelijk zijn en het uitzicht (te) licht, zoals nu, en bij de andere gaat de muur (te) donker zijn en het uitzicht goed. En dan kan je kiezen, he.
Bommasien, dit is wat ik ervan gemaakt heb; raam geselecteerd, afbeelding-belichting aangepast; selectie omkeren; afbeelding-aanpassingen-schaduwen/hooglichten aanpassen.
het brengt eigenlijk niet op om aan deze foto te sleutelen...
je spreekt over een view maar je view is niet scherp.
het nadeel is ook dat de view ook aanwezig is en dat die met de aandacht gaat lopen...
ik zou zeggen ga terug en probeer dit schot op nieuw...
een klein trucje als je niet van HDR houdt(wat ik soms ook durf doen...)
je trekt een foto (vanop een statief)van je muur en binnenkant zorgt voor de juiste belichting
dan neem je terug een foto(vanop een statief) maar nu focus je op de buitenkant en je zorgt daar ook voor de juiste belichting
dan neem je de buitenfoto in PS je bewerkt die naar je zin (maar enkel letten op het buiten gedeelte)
dan leg je met je volgende laag de binnen foto opdien bewerk je ook naar je zin...
en dan knip je je raam uit zodat de buiten van je eerste foto zichtbaar is...
Leuk gezien met die 2 koeien in de raam
Persoonlijk zou ik misschien eerder geprobeerd hebben om die deur er bij op te zetten,
eerder dan de afgebroken muur links. (is persoonlijk en ik weet ook niet of dat mogelijk was)
Mvg, Dirk
Newbie: Hints, tips en commentaren zijn altijd welkom
Canon 60D, Canon 70-200 mm f4, Canon 50 mm 1.8, Tamron 90mm macro
view is een beetje te licht. In zo'n geval (ben ook een vensterlover, hoor) moet je eens proberen twee foto's te nemen, eentje waarbij je licht meet op de muur, en eentje waarbij je meet op je 'view'. Bij de ene gaat de muur duidelijk zijn en het uitzicht (te) licht, zoals nu, en bij de andere gaat de muur (te) donker zijn en het uitzicht goed. En dan kan je kiezen, he.
Dat is nu net wat ik gedaan heb!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
het brengt eigenlijk niet op om aan deze foto te sleutelen...
je spreekt over een view maar je view is niet scherp.
het nadeel is ook dat de view ook aanwezig is en dat die met de aandacht gaat lopen...
ik zou zeggen ga terug en probeer dit schot op nieuw...
een klein trucje als je niet van HDR houdt(wat ik soms ook durf doen...)
je trekt een foto (vanop een statief)van je muur en binnenkant zorgt voor de juiste belichting
dan neem je terug een foto(vanop een statief) maar nu focus je op de buitenkant en je zorgt daar ook voor de juiste belichting
dan neem je de buitenfoto in PS je bewerkt die naar je zin (maar enkel letten op het buiten gedeelte)
dan leg je met je volgende laag de binnen foto opdien bewerk je ook naar je zin...
en dan knip je je raam uit zodat de buiten van je eerste foto zichtbaar is...
Kan maar minimaal bewerken. Dat is in LR, ik beheers PS (nog) niet!
Bommasien, dit is wat ik ervan gemaakt heb; raam geselecteerd, afbeelding-belichting aangepast; selectie omkeren; afbeelding-aanpassingen-schaduwen/hooglichten aanpassen.
goed dat jij dat kan! want ik kan dat niet!
Comment