Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verenigt in 't leven...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verenigt in 't leven...

    Verenigd in 't leven gescheiden door 't graf, de dood breekt de banden der liefde niet af.

    1/160sec-f/6.3-Iso 100-no flash

    bedankt voor uw bezoek en de leerzame opmerkingen
    Last edited by bommasien; 29 augustus 2011, 20:49.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: verenigt in 't leven...

    Sien, ik ben de eerste die reageert en dat heeft ook een reden denk ik, je foto is nergens scherp. Tenzij het een bewuste keuze is, wat ik raar zou vinden, is er hier iets misgelopen met de scherpstelling.

    grtjs
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

    Comment


    • #3
      Re: verenigt in 't leven...

      Hoi Sien,

      Dit had een hele mooie prent kunnen wezen. Vooral die afgevallen foto van de vrouw voor het graf vind ik een prachtig detail.

      Hoe ervaar jij zelf de scherpte ?

      Jan

      Comment


      • #4
        Re: verenigt in 't leven...

        Mooie compositie die nog heel veel beter zou worden als de scherpte op de steen zou liggen. Nu ligt hij nergens jammer genoeg. Omzetting naar zwart/wit vind ik ook niet zo geslaagd, ik mis wat duidelijkheid wat betreft het onderwerp. Maar dit kan ook door de ontbrekende scherpte komen.

        Grtz, Jelle
        Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
        You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

        Comment


        • #5
          Re: verenigt in 't leven...

          Bomma,

          wat is er telkens aan de hand ?
          Je hebt het nogal voor dat je foto's niet scherp zijn en dan plots een prachtig mooie foto.
          Verschuiven er geen knopjes "autofocus" of dergelijke als je je camera in de zak stopt?
          Mijn ogen gaan er ook op achteruit als ik zelf scherp wil stellen heb ik ook dikwijls dat ik een wazige foto heb.
          Daarom ik trek manueel maar scherpstellen doet mijn toestel voor mij. Soms is dat een belemmering. Maar ik let steeds op de autofocus.

          Gr Bruno
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: verenigt in 't leven...

            Hoi Sien, goed opgemerkt ... maar helaas mis ik hier de scherpte.

            Comment


            • #7
              Re: verenigt in 't leven...

              Het zou een mooie foto geweest zijn. Spijtig dat de scherpte er niet is zoals gezegd.
              Werk je uit de hand of niet? Zoja beweeg je je camera mss telkens je de ontspanknop indrukt.
              Als je uit de hand werkt probeer eens een statief, ik heb al meerdere foto's van je gezien die mooi konden zijn moesten ze scherp zijn.
              Werk je vanaf statief kijk eens als je de dioptrie van je zoeker niet moet aanpassen.
              Nikon D5100 + 18-105mm VR
              Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

              Comment


              • #8
                Re: verenigt in 't leven...

                Heel erg spijtig van de scherpte je kan over de ganse foto niet vinden waarop werd scherpgesteld je zou toch minstens de tekst moeten kunnen lezen. Over de omzetting ga ik geen oordeel geven het komt misschien door de onscherpte.
                Sorry hoor eens opnieuw proberen
                Renée

                Comment


                • #9
                  Re: verenigt in 't leven...

                  zoveel tips al gekregen en dan deze foto, je stelt de mensen hier wel op de proef
                  en dan nog een dikke fout in de titel doet uw presentatie geen eer aan
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: verenigt in 't leven...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                    zoveel tips al gekregen en dan deze foto, je stelt de mensen hier wel op de proef
                    en dan nog een dikke fout in de titel doet uw presentatie geen eer aan
                    Toch wil ik je bedanken Frie want zelf erger ik me ook aan schrijffouten, ik had deze niet gezien; mea culpa.
                    betreffende de foto : deze is van voor de vele goede tips.(een nieuwe bij dieren geplaatst) Ik had deze in mijn archief zitten en zat met een dubbel gevoel hierover. Jammer genoeg heb ik het origineel niet meer want daar kon de je de tekst van op het graf duidelijk lezen.
                    Er is toch duidelijk iets grondig misgelopen met de upload en/of transport.
                    Ik weet nu na deze reacties dat deze foto in de prullemand thuis hoort. Daarom ook mag ze in het forum zakken Maar ik ervaar eens temeer dat slechte foto's meer reacties krijgen dan de geslaagde
                    Moedwil is dit zeker niet want ik hoop elke keer een topper te plaatsen.
                    Komt nog wel hoor
                    Maar wie NIETS doet kan ook niets verkeerd doen, nietwaar!!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: verenigt in 't leven...

                      Beste Sien

                      Ik zie dat je ongelooflijk gepassioneerd met fotografie bezig bent. En echt wel vooruit wil.
                      Ik denk dat het bij de “bewerking en omzetting “ van je foto’s telkens mis loopt!.

                      Aan je foto’s te zien denk ik dat jij in de omgeving van Kapellen woont, en als je dat ziet zitten wil ik gerust eens afspreken om je daarbij te helpen.
                      Laat eventueel maar weten via PB.

                      Groeten,
                      Erwin
                      http://erwinfotoblog.wordpress.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: verenigt in 't leven...

                        die passie, is er zeker, ik heb weinig mensen gezien met deze drive, waar ik zeker bewondering voor heb
                        maar je moet leren uw eigen fotos te beoordelen, en ze een plaats te geven
                        je laat iemand anders je fotos beoordelen, en daar is niks mis mee, maar je moet beginnen bij bij jezelf, uw fotos iets kritischer bekijken
                        dit is goed bedoeld hé Sien
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #13
                          Re: verenigt in 't leven...

                          Tja Sien, ik kan niks anders dan het met je eens zijn wat betreft .... de prullemand, tenzij de originele scherp is, en je deze alsnog plaatst, maar van deze doen mijn ogen pijn van de scherpte te zoeken .
                          En ik ben het volledig met je eens 'Maar wie NIETS doet kan ook niets verkeerd doen, nietwaar !!'..... zie maar mijn handtekening.
                          Groetjes

                          Comment

                          Working...
                          X