Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op de markt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op de markt...

    Europese markt vrijdagavond op de Kouter... Hierbij enkele resultaten (ik wist niet goed wel subforum, vandaar dat ik het hier post):

    "Turkish Delight"


    Hierbij was het voornamelijk de bedoeling het kleurenpallet naar voor te brengen... De kleuren zijn iets meer gesatureerd ivm het oorspronkelijk, maar verder geen bewerking gedaan...

    "Verkocht"


    Hopelijk kunnen jullie dit smaken?

    groetjes!

    PS: achteraf pas gezien dat de iso veel te hoog stond, maarja...


  • #2
    Re: Op de markt...

    Foto 1 mag een beetje meer contrast en dorry die witte vlek bovenaan stoort een beetje zou henn knippen juist onder die vlek dan heb je nog juist de drie bordjes over,
    goeie straatfotografie
    Renée

    Comment


    • #3
      Re: Op de markt...

      ik vind de tweede heel mooi!!!! van deeerste zou ik graag snoepen!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Op de markt...

        De 2de is wel leuk, spijtig dat het nageltje waar het masker aan hing, ook weg is.

        Comment


        • #5
          Re: Op de markt...

          Dank voor te kijken en de reacties!

          @Neirynck Renée: ik heb geprobeerd contrast te verhogen, maar 'k vond het resultaat niet zo schitterend (vooral meer contrast tussen bvb het rode en het witte van de snoepen, maar niet tussen de rode en de gele snoepen.. Ik kan wel volgen om bovenaan een stuk af te snijden (draagt helemaal niet bij aan de foto)

          Comment


          • #6
            Re: Op de markt...

            #1 vind ik niet de mooiste maar hij kan wel verbeterd worden.
            a. Bovenrand afcroppen,
            b. http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post3206082
            c. http://www.youtube.com/watch?v=K9VXeOKLvgs

            Dat gaat er dan frisser uitzien. Het is dan geen top-foto geworden maar het kan geen
            kwaad om deze mogelijkheden paraat te houden.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Op de markt...

              Is er hier een foto verdwenen ??? Ik zie geen witte vlek, er is sprake van een nageltje dat verdwenen is...... begrijp er niks van .

              De eerste zou ik wat meer pit geven.
              De tweede zou ik zelfs links croppen tot je maar zes 'kopjes' meer over hebt, die zevende staat daar nu toch maar scheef te hangen.

              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Op de markt...

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Is er hier een foto verdwenen ??? Ik zie geen witte vlek, er is sprake van een nageltje dat verdwenen is...... begrijp er niks van .

                De eerste zou ik wat meer pit geven.
                De tweede zou ik zelfs links croppen tot je maar zes 'kopjes' meer over hebt, die zevende staat daar nu toch maar scheef te hangen.

                Groetjes
                Op de eerste foto, rechts bovenaan, toont de foto wat wit.
                En onder jou "zevende masker" had mss nog een nageltje kunnen hangen voor het "achtste master"

                btw, ik vind de foto's best leuk, ... mooi gezien en vastgelegd.

                Comment


                • #9
                  Re: Op de markt...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Elmor Bekijk bericht
                  Op de eerste foto, rechts bovenaan, toont de foto wat wit.
                  En onder jou "zevende masker" had mss nog een nageltje kunnen hangen voor het "achtste master"

                  btw, ik vind de foto's best leuk, ... mooi gezien en vastgelegd.
                  Aha, nu snap ik het, en die speldjes worden nageltjes genoemd......
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op de markt...

                    Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste. Ik mis alleen wat meer scherpte. Ma ik vind het toch een "lekkere" foto !
                    Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                    www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op de markt...

                      Bedankt voor alle reacties! De ene noemt het een tekort aan pit, de andere vind de foto wat wit... volledig terechte commentaar mijns inziens. Ik heb dan eens de hint van Plaatwerker gebruikt (behalve het croppen, het zag er nogal dwaas uit, dus dat het ik gelaten), waarvoor een ongelooflijk dikke merci, heeft de foto veel verbeterd!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      #1 vind ik niet de mooiste maar hij kan wel verbeterd worden.
                      a. Bovenrand afcroppen,
                      b. http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post3206082
                      c. http://www.youtube.com/watch?v=K9VXeOKLvgs

                      Dat gaat er dan frisser uitzien. Het is dan geen top-foto geworden maar het kan geen
                      kwaad om deze mogelijkheden paraat te houden.


                      Ziet er inderdaad een pak frisser uit! En al doende leert men nieuwe technieken (uw puntje b kende ik al, niet op die manier, maar had al ongeveer hetzelfde eens gedaan) en c kende ik niet.

                      Weet iemand of het mogelijk is de camera in te stellen om dit resultaat te verkrijgen of ben je gedoemd tot nabewerking om dit te verkrijgen? 'k Heb het regelmatig met foto's dat deze bewerking het een pak beter zouden maken...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op de markt...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
                        Weet iemand of het mogelijk is de camera in te stellen om dit resultaat te verkrijgen of ben je gedoemd tot nabewerking om dit te verkrijgen? 'k Heb het regelmatig met foto's dat deze bewerking het een pak beter zouden maken...
                        Er is veel op de camera in te stellen maar soms is het makkelijker met een minimum aan
                        instellingen te werken en in RAW te schieten. Daardoor kan je juist veel instellingen
                        achteraf verrichten als het ware.

                        Vergis je niet. In het analoge tijdperk met de DoKa's werd ook veel achterafwerk verricht:
                        doordrukken, tegenhouden, uitsnede bepalen, rommelen met de ontwikkelbaden, keuze
                        van afdrukpapier.
                        Elke foto verdient nabewerking maar niet elke foto zal een geslaagd eindresultaat hebben.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment

                        Working...
                        X