Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beetje urbex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beetje urbex

Tijdens mijn vakantie ben ik een oud gebouw gaan verkennen, dat al een 15-tal jaar leegstaan en dat ooit gediend heeft voor een soort CM-achtige kindervakanties.

Dit moet de eetzaal geweest zijn.

Raam in diezelfde eetzaal, met een filtertje erover.

Ik weet niet of de omzetting wat geslaagd is, ik heb vanalles geprobeerd maar ik blijf iets missen...
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Re: beetje urbex

foto 1
    zou ik de muurbezetting uit de rechter onderhoek laten beginnen daardoor krijg je wat meer perspektief in de foto, de zwart wit omzetting kan wat meer pit gebruiken en dat doe je best zoals vinnydizzy uitlegt in fase 4 we krijgen kleur
    [http://forum.belgiumdigital.com/f66/...r-376711.html]
    ik hoop dat de link klopt - ik heb de bewerking reeds op uw foto uitgevoerd en het is een groot verschil
    foto 2
    weet niet of het de bedoeling was om de foto onscherp te maken maar voor mij is die totaal onscherp en de omzetting is ook zonder pit.
    Niet opgeven en verder prroberen
    Renée

Comment

Ik denk dat je wat meer contrast mag toevoegen... Bij de laatste had ik een portret formaat gekozen (met stapje naar achter) en proberen met het schaduwspel te werken (met wat je eventueel op de tafel geplaatst heb).

verder proberen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
        foto 1
        zou ik de muurbezetting uit de rechter onderhoek laten beginnen daardoor krijg je wat meer perspektief in de foto, de zwart wit omzetting kan wat meer pit gebruiken en dat doe je best zoals vinnydizzy uitlegt in fase 4 we krijgen kleur
        [http://forum.belgiumdigital.com/f66/...r-376711.html]
        ik hoop dat de link klopt - ik heb de bewerking reeds op uw foto uitgevoerd en het is een groot verschil
        foto 2
        weet niet of het de bedoeling was om de foto onscherp te maken maar voor mij is die totaal onscherp en de omzetting is ook zonder pit.
        Niet opgeven en verder prroberen
        Renée
        Dit is de omzetting van Renée, met veel dank! En het besef dat ik nog veel te leren heb.
        Wat die onderste betreft: dat was een filterexperiment, maar niet echt geslaagd dus

oefenen = leren
        Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

De deuropening en het (zwarte) raam er boven vangen heel wat aandacht. Daardoor valt de
          scheefstand voor mij erg op. Het verdient aanbeveling om recht te zetten (eventueel met
          enige perspectiefcorrectie).
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            De deuropening en het (zwarte) raam er boven vangen heel wat aandacht. Daardoor valt de
            scheefstand voor mij erg op. Het verdient aanbeveling om recht te zetten (eventueel met
            enige perspectiefcorrectie).
            Sorry plaatwerker, alleen contrast aangepast, inderdaad staat heel scheef nu je het zegt
            heb hem nu nog rechtgezet.
            Renée

Comment

Working...
            X