Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
bommasien, ik volg al eventjes de commentaren op jouw foto's en als je deze foto dan hier bekijkt heeft dat waarschijnlijk een wow-gevoel voor jou maar ik ben er van overtuigd dat ook jij zulke scherpe foto's kan maken.
Ik had zelf een sigma macro-lens 105 mm en had amper een scherpe foto met manuele instelling met diafragma voorkeur. Lensje is nu gesneuveld en ben overgeschakeld op een tamron macro lens en manueel veel meer scherpe foto's, dus mijn enige conclusie is dat mijn lens last had van front of rear-focus.
Misschien is dat met jouw lens ook wel zo. Met sommige toestellen kan je dat zelf bijstellen maar met mijn alfa 700 had ik die mogelijkheid ook niet.
Groetjes
Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy https://500px.com/marnix_photography
Knap om deze zo dichtbij vast te leggen! Ook de scherpte zit goed op het kopje (en niet over heel het lichaam zoals hierboven reeds gemeld, moest dit zo zijn, zou het net iets minder interessant zijn lijkt mij). Je hebt ook voldoende scherptediepte, zonder dat het echt teveel is.
Enige verbetering is dat waarschijnlijk deze zwever pal in de zon zat, en dat merk je wel een beetje. Misschien iets om volgende keer op te letten (wordt natuurlijk moeilijker aangezien je langere sluitertijd, kleiner f-getal, hogere iso nodig hebt).
Desalniettemin: sjiek! Ben zelf nog niet zo ver met macro!
Comment