Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik heb het hier ook eens geprobeerd en geeft beter resultaat!
In photoshop:
1) Maak een selectie van de pupillen met je selectietool naar keuze (ik gebruik de pentool, met de feathering van de selectie op "3" gezet.)
2) Kopieer deze selectie naar een nieuwe laag.
3) Zet deze laag op "bedekken"
4) Voeg boven deze laag een aanpassingslaag "curves" toe
5) Maak hier een uitknipmasker van: in de laag klik je met de rechtermuisknop en selecteer "uitknipmasker maken". Deze curve-laag zal enkel de onderliggende laag (de pupil selectie) beïnvloeden.
6) Zet in deze curve laag in het histogram daarvan drie punten uit op de lijn: eentje pal in het midden van de lijn, en twee die die twee helften nog eens exact in 2 delen.
7) Sleep het onderste selectiepunt (voor de schaduwen) een half blokje naar rechts. Sleep het bovenste selectie punt (voor heldere tonen) een half blokje naar links. (Het middelste punt dient om... juist: om de curve in het midden te houden). Nu heb je in principe een mooie S-curve.
Persoonlijk vind ik dit een mooi resultaat.
Je moet het maar eens uitproberen en zien wat je er zelf van vindt?
Last edited by Vinnydizzy; 21 augustus 2011, 08:00.
Reden: verbetering!
en waar kunnen we dat bewonderen (linkje).
grt,bouk.
In principe geef ik enkel en alleen de manier waarop ik het gedaan hebt, het is aan de TS zelf om uit te maken of hij deze aanpassing op deze manier wenst.
Als dat per sé gewenst is, gooi ik het binnen enkele ogenblikken even online.
Comment