Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Bij dit soort foto's is het voor mij een must dat het perspectief wordt gecorrigeerd. De
zuilen/pilaren horen hier parallel te lopen aan de staande randen van de foto.
Mooi en zacht licht
al krijg ik de indruk dat ze scheef staat ( kan ook aan mij liggen )
ik zou de punten van de boog boven het beeld erbij gezet hebben misschien ?
Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150
Mooi en zacht licht
Ik heb ook deze indruk .
Ik had langs de rechtse onderkant de eerste stoel toch graag in zen geheel gezien .
Volgens mij had die dan rechter gestaan
Ben je misschien wat scheef gaan staan ? ( van rechts naar links )
Mooi en zacht licht
ik zou de punten van de boog boven het beeld erbij gezet hebben misschien ?
Volgens mij is-ie in het midden perfect recht. Fotograaf stond iets uit het midden (zie de
middenlijn van de tegels. Foto verdient wel een correctie op het verticale perspectief (met
helaas enig verlies natuurlijk).
Ja, idd ...
Ik stond niet in het midden van de gangweg, wat bij deze foto wel had moeten gebeuren.
Denk dat ik één van de volgende nog eens een kijkje ga nemen, en de foto's opnieuw ga vastleggen, met in het achterhoofd de tips die ik hier al heb gekregen
Ik vind het in ieder geval een verdienstelijke poging. Het straalt een serene sfeer uit en het licht achter het beeld geeft er nog iets extra aan.
Toch wel een mooi plaatje !
Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8 www.myriamvos.jalbum.net of facebook
Ja, idd ...
Ik stond niet in het midden van de gangweg, wat bij deze foto wel had moeten gebeuren.
Denk dat ik één van de volgende nog eens een kijkje ga nemen, en de foto's opnieuw ga vastleggen, met in het achterhoofd de tips die ik hier al heb gekregen
Als het niet te ver is, doe dat. In het midden en waterpas, dat bespaart je veel prutwerk.
Het is de moeite om eens terug te gaan, kan een mooie foto worden.
Mvg,
Eddy
Als het niet te ver is, doe dat. In het midden en waterpas, dat bespaart je veel prutwerk.
Het is de moeite om eens terug te gaan, kan een mooie foto worden.
Mvg,
Eddy
Zeker doen. mooie plaat.
Van de comments ook weer iets opgestoken.
Comment