Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de waterpaddestoel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de waterpaddestoel

Gisteren was het mooi weer, dus nam ik de fiets en ging naar Kessel-Lo. Daar zag ik dat waterfonfeintje bij het zwembad. Wou het water dat eruitkwam vastleggen. De mensen erachter kwamen er onduidelijk op wat volgens mij een zekere charme geeft aan de foto. Verschillende heb ik er getrokken en koos er volgens mij de beste eruit.
    Het water heeft wel een rare kleur, ik heb er niet aan geprutst. Misschien stond mijn camera wel niet op de beste stand.

1.

17 aug. 2011
    4306×2582 pixels – 3944 kB
    Bestandsnaam: _DSC6409.jpg
    Camera: NIKON CORPORATION
    Model: NIKON D5000
    ISO: 400
    Belichting: 1/800 sec.
    Diafragma: 5.6
    Brandpuntsafstand: 300mm
    Flitser gebruikt: Nee

2.

Last edited by Loeky; 18 augustus 2011, 11:44.

Re: de waterpaddestoel

Leuk en origineel idee
    Tof effect (zelfs de kleur van het water).
    Mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      ...
      Het water heeft wel een rare kleur, ik heb er niet aan geprutst. Misschien stond mijn camera wel niet op de beste stand. ...
      Zo'n probleem (beste camerastand) hoef je niet te hebben als je overgaat tot fotograferen
      in RAW. Dat scheelt dan weer een instelling waaraan je moet denken bij het fotograferen.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

@ plaatwerker : Nou dat is het hem juist. Al mijn foto's zijn getrokken in raw-bestanden.
        Alleen als ik op reis ben zet ik ze in Jpg- en raw- omdat ik ze dan ter plekke kan bekijken op een laptop van een vriend (in -jpg, want hij kan geen raw-bestanden lezen) en zo zet ik ze dan over op een draagbare harde schijf.
        Thuis heb ik mijn nikonprogramma en Photoshop Elements 9.
        Mijn foto heb ik op kleurbestand geplaatst : photoshop, misschien moet ik terugkeren tot RGB color.
        Ofwel ligt het aan het zonnelicht want ook mijn gras was zofel groen.

Comment

In elk geval een mooi idee en origineel bekeken om de mensen achter het water ondergeschikt te maken. Voor mij persoonlijk had er nog wel iets meer water en iets meer achtergrond mogen zijn, zodat het geheel op zich ook een verhaal kon vertellen.
          Nu ben ik een beetje nieuwsgierig naar die dame met kind en die dame die aangewandeld komt ...
          Wat betreft het instellen van je toestel, kan je inderdaad in RAW fotograferen, maar dan weet je dat je sowieso achteraf je foto nog wat moet bewerken en kan je hem niet zomaar recht uit je toestel tonen en gebruiken. Werk je in jpeg dan heb je enkele instellingen op je toestel om te kiezen bewolkt, zonnig, ... Maar je toestel kiest dan niet altijd juist hoor ...
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Iets meer ruimte boven, iets meer water en het water symmetrisch en dan was hij nog beter.
            En dan nog eens kijken wat andere sluitertijden doen met het water en de mensen er achter, leuke plek om te experimenteren!

Comment

Hartelijk dank voor de inlichtingen. Deka ik zal eraan denken bij de volgende keer.
              ja, ik zal er nog terugkeren op een zonnige dag dan, anders bevindt zich geen kat achter het fonteintje en misschien spuit ie dan ook niet.
              Zelf stond ik achter een haag en kwam er toevallig langs. Mijn bedoeling was vooral het fonteintje te fotograferen en hoopte stilletjes dat de mensen erachter niet al te herkenbaar waren.
              Zal de richtlijnen neerschrijven voor de volgende keer als ik er weer ga.

Comment

bovenaan wat meer ruimte kan ik verwezenlijken. De foto zal ik er bovenaan plaatsen. Nu zie ik het ik moet toch geprutst hebben aan de foto bovenaan. Waarschijnlijker lichter willen maken hebben.
                Last edited by Loeky; 18 augustus 2011, 11:45.

Comment

Working...
                X