Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Waarom 400 x 600 in plaats van 600 x 900 pixels ? Bescheidenheid ?
Ja hoor, en geen valse hoor!
Dit formaat kwam zo uit LR (ook al staat juiste formaat angegeven)en als ik in Photobucket resize dan verwijnen de exifs.
een geresizde bijgevoegd!
Last edited by bommasien; 17 augustus 2011, 14:25.
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Ja hoor, en geen valse hoor!
Dit fomaat kwam zo uit LR (ook al staat juiste formaat angegeven)en als ik in Photobucket resize dan verwijnen de exifs.
een geresizde bijgevoegd!
Maar je kan vast wel ook in LR resizen en naverscherpen. Dan heb je er zelf controle over in
plaats dat je het overlaat aan een klungelprogramma van Fotoemmer.
Dan krijg je tenminste een goed uitgangspunt voor het bereiken van scherpte op het
hoofdonderwerp. Nu is de scherpte leuk voor het minder kritische familiealbum maar
onvoldoende voor BD.
Maar je kan vast wel ook in LR resizen en naverscherpen. Dan heb je er zelf controle over in
plaats dat je het overlaat aan een klungelprogramma van Fotoemmer.
geef eens tip over alternatief voor photobucket aub
geef eens tip over alternatief voor photobucket aub
Ik werk al ruim zes jaar naar tevredenheid met Picasa als plaatjesparkeerplaats. Vóór het
uploaden (altijd maximale bestandsgrootte) maak ik in PS(E) de foto op maat en verscherp
(of ik gebruik IDsizer). Vanuit Picasa pak ik de info voor BD om de foto daar neer te zetten.
Picasa geeft bij de grootte de mogelijkheid tot 800 pixels. In de url staat ergens 's800' en
dat wijzig ik op BD in 's900'.
picasa er maar terug opgezet, zo gebruiksvriendelijk. Ik had hem verwijderd om mezelf te verplichten meer met LR te werken. (nodig in cursus)
We zullen die twee moeten combineren.
Bedankt voor tips!
Comment