Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het is in ieder geval niet voor de hand liggend. Wel kun je je afvragen wat haar aandacht
gaande houdt? Vind het best wel mooi, al lijkt het me mooier indien je het in een reeksje
binnen smokkelt.
De verscherping van Fena is fijnzinniger.
Ik denk, omdat-ie alleen maar op een klein deel is toegepast en jij hebt de rest ook
verscherpt (en daar werd het teveel helaas).
Misschien wil Fena een tipje van de sluier oplichten: welk programma ze gebruikt en hoe ze
het doet.
De verscherping van Fena is fijnzinniger.
Ik denk, omdat-ie alleen maar op een klein deel is toegepast en jij hebt de rest ook
verscherpt (en daar werd het teveel helaas).
Misschien wil Fena een tipje van de sluier oplichten: welk programma ze gebruikt en hoe ze
het doet.
Ik gebruik Paint Shop pro X3, bij brushes kies ik de sharpen brush, bij <opacity> kan ik de sterkte regelen, hier weinig (5), en met de brush (ik gebruik een cirkeltje) ga ik dan alleen over het oog en langs de neus.
Soms verschijnen er witte spikkeltjes, die laat ik verdwijnen met <despeckle> tool.
Verscherpen , op welke manier ook, altijd controleren op 100% vergroting: of er geen rare artefacten zijn ontstaan.
Bommasien: hoe verscherp jij? want ook met unsharp mask of high pass sharpen krijg ik heel andere resultaten, ook op deze verkleinde foto op BD.
Comment