Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
inderdaad mooie foto!
Heb dit ook eens uitgeprobeerd...
Hoe ben je tewerk gegaan? Om hem zo scherp te krijgen en heb je iets gedaan voor de kleur van het water?
De druppel is mooi scherp en dat is zeer belangrijk bij dit soort foto's. Ik kan mij echter niet aan de indruk ontdoen dat de foto een beetje scheef staat? Voornamelijk de achtergrond zorgt voor dit effect denk ik. Als je de bovenkant eraf haalt, heb ik het al iets minder.
Het LIJKT trouwens enkel scheef, want aan de positie van de druppel en de plaats van 'impact' te zien, is het mooi recht...
inderdaad mooie foto!
Heb dit ook eens uitgeprobeerd...
Hoe ben je tewerk gegaan? Om hem zo scherp te krijgen en heb je iets gedaan voor de kleur van het water?
Gr Steffers
scherpstellen op het punt waar de druppel in het water komt en veel opnames maken door dat je dicht op je onderwerp zit zijn enkele mm naar voor of achter al een groot verschil
De druppel is mooi scherp en dat is zeer belangrijk bij dit soort foto's. Ik kan mij echter niet aan de indruk ontdoen dat de foto een beetje scheef staat? Voornamelijk de achtergrond zorgt voor dit effect denk ik. Als je de bovenkant eraf haalt, heb ik het al iets minder.
Het LIJKT trouwens enkel scheef, want aan de positie van de druppel en de plaats van 'impact' te zien, is het mooi recht...
Comment