Update:
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Trap
Collapse
X
-
-
Re: Trap
Zelf zou ik kiezen voor een hele kleine draai tegen de klok zodat de lijnen in het midden
van de plaat recht staan. Daarne een verticale perspectiefcorrectie zodat ook aan de
zijkanten de lijnen keurig verticaal zijn. Je zal dan wat moeten bijsnijden met verlies van
een stuk bovenaan. Maar dan oogt het strakker en compacter.
Mooie opname die mijns inziens bovenstaande bewerking verdient.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Ik heb de raad van Plaatwerker opgevolgd.
Alleen heb ik met de klok mee gewerkt. Zodat de lijnen van de platen achteraan verticaal evenwijdig met de rand komen te lopen.
Daarna een perspectiefcorrectie in PSE en wat bijgeknipt.
Ik hoop dat u dit bedoeld Plaatwerker.
Comment
-
mooie update
ik snap wat Lillian bedoeld, ik denk dat het is omdat je daar met 2 buizen zit
jammer van die knik bovenaan in de leuning (maar das jouw schuld niet)
en wanneer ge de bovenste helft van de foto bekijkt, hebt ge een mooie vorm van gezichtsbedrog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elmor Bekijk berichtIk heb de raad van Plaatwerker opgevolgd.
Alleen heb ik met de klok mee gewerkt. Zodat de lijnen van de platen achteraan verticaal evenwijdig met de rand komen te lopen.
Daarna een perspectiefcorrectie in PSE en wat bijgeknipt.
Ik hoop dat u dit bedoeld Plaatwerker.
wat weg. Maar misschien hecht ik persoonlijk teveel aan keurig verticale lijnen in zo'n foto.
Als je erg nieuwsgierig bent mag je me toestemming geven mijn resultaat te tonen. Maar
ik zal mij ook beslist niet beledigd voelen als je dat niet doet. Even goede collegae hoor.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
-
Voel je vrij om jouw versie hier te posten Plaatwerker.
We zijn hier om dingen bij te leren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elmor Bekijk berichtVoel je vrij om jouw versie hier te posten Plaatwerker.
We zijn hier om dingen bij te leren
.
.
Ik heb de download 1º tegen de klok in gedraaid en daarna de verticale correctie op -28
gezet. Het resultaat heb ik verder toegesneden op:
a. een rechtlopende onderste trede met lijnvertrek uit de rechteronderhoek.
b. lijnvertrek uit de rechterbovenhoek (arbitrair want had ook linkerbovenhoek kunnen zijn).
Zo ziet een mens dat één origineel aanleiding kan geven tot verschillende kunstzinnige opvattingen. Het is een kleine afbeelding geworden omdat ik vertrok vanuit de download.
==========
Ik heb hiervoor PS(E)-9 gebruikt.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Hartelijk dank voor jou bewerkte versie te posten, en de bijhorende info.
Het resultaat mag er zeker wezen
Comment
-
Mooie foto, heerlijke lijnen.
Update is het beste, kijkt wat leuker als de lijnen achteraan recht staan .
Grtz, JelleCanon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...
Comment
-
-
idd, die van Plaatwerker is heel anders
(en die knik zit er niet meer in
Comment
Comment