Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer vlinder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste keer vlinder

Een tijdje geleden eens naar Berkenhof 's Tropical Zoo & Vlindertuin geweest en voor de eerste keer een poging gedaan om vlinders te fotograferen.

Alle comment is welkom ... of

Groeten Danny
    Sony A77M2, SAL 18-250 f3.5-6.5, SAL 50 f1.8, Sigma 70-200 f2.8, Tamron 17-50 f2.8, HVL-F42AM

Re: Eerste keer vlinder

De vulling van het beeldvlak vind ik wel aangenaam (klinkt iets deftiger dan 'compo is wel
    goed'). Ik blijf met een gevoel van onscherpte zitten. Maar het is ook zeker niet makkelijk
    met die bonte fladderaars. Kijk bij een volgende keer eens naar wat je kan bereiken met
    'spotmeting' (of hoe dat op jouw camera heet). Mik dan altijd op het kopje. De rest
    vergeeft men je dan wel.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Ik zal het maar bij 'knappe compo' houden en de scherpte valt best mee. Voor een eerste vlinder zeker niet slecht.
      Jean Pierre.

Comment

is ne schone en hoeft voor mij niet scherper te zijn,knap gedaan

Comment

Plaatwerker, jpv en meeuws ... dank u voor de comment en de tips.
          Het valt idd niet mee om deze beestje scherp in beeld te krijgen. Door het zelf eens te doen krijg je enkel nog maar meer respect voor deze soort foto's die hier gepost worden
          Groeten Danny
          Sony A77M2, SAL 18-250 f3.5-6.5, SAL 50 f1.8, Sigma 70-200 f2.8, Tamron 17-50 f2.8, HVL-F42AM

Comment

Voor mij mocht het ook iets scherper, maar ik vind het toch een hele mooie foto met een mooie compo.
            Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
            www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

knap gedaan, de scherpte valt goed mee
              mvg. Hans
              Alleen mensen met fantasie,
              hebben oog voor de werkelijkheid.
              Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

Comment

Vossie en la volpé, dank u voor de comment.

Zelf had ik de hem ook liever iets scherper gehad, maar ben blij te lezen dat dit ook aanvaardbaar is. Blijven oefenen is de boodschap zeker ...
                Groeten Danny

Comment

Denk dat het na het lezen van dit bericht was dat ik ben gaan opzoeken waar die vlindertuin is en er zelf naar toe ben getrokken gisteren.

En inderdaad zoals je aangeeft respect voor alle mensen die deze beestje haarscherp en van zeer dichtbij zo mooi in beeld krijgen want had het gisteren ook verschillende keren aan mijn broek dat net wanneer alles scherp stond het beestje ging vliegen.

Mooie compositie op je foto !
                  Mss tot ziens in Berkenhof
                  Groetjes Anneke

Photography made me see my surrounding with different eyes !

Comment

scherpte mocht iets beter en de bloem volledig op de foto
                    wel een mooie
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

ja, ik vrees dat je eerst een cursus moet volgen : hoe hypnotiseer je zo'n kriebelende fladderende beestje en dan is het slechts je fototoestel op juiste waarde inschatten.

Neen mijn respect ook hoor voor allen die zo'n beestjes kunnen kieken.

Nu voor de eerste keer, ja een mooie invulling, is al veel waard met wat oefening krijg je hem ook wat scherper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jukka_An Bekijk bericht
                        .... Mss tot ziens in Berkenhof
                        Wie weet ... Het was er mooi verzorgd, maar ik had wel iets meer vlinders verwacht. Dat viel een beetje tegen.
                        Ik hoop dat er bij jou wat meer beweging was. De reptielen zijn wel een toffe aanvulling (en die blijven wel stil zitten )

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        scherpte mocht iets beter en de bloem volledig op de foto ...
                        Ik heb hier gekozen om de stengel uit de hoek te laten vertrekken en daardoor is er idd een stukje van de bloem verdwenen. Leek mij beter.

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                        ja, ik vrees dat je eerst een cursus moet volgen : hoe hypnotiseer je zo'n kriebelende fladderende beestje en dan is het slechts je fototoestel op juiste waarde inschatten. ...
                        LOL ... was dat maar mogelijk. Als die beestjes nu ook eens zouden kijken op dit forum dan zouden ze mss wat langer stil blijven zitten ipv het ons zo moeilijk te maken ... aan de andere kant ... waar is de uitdaging dan gebleven
                        Groeten Danny

Comment

Vind hem heel mooi, maar had hem zoals de meesten liever iets scherper gezien.
                          Compo, en kleuren zijn heel mooi!

Comment

Working...
                          X