Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherp?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherp?

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
    Is de update niet juiste formaat??
    Ken (nog niet) PS nee, werk met Lightroom . En is uiteraard geen macrolens (zie spaarpot) Bedankt voor de hulp!
    En ik ken Lightroom weer niet (haha). Toch komen we er wel uit.
    Je zit in ieder geval nu op de 900 pixels en je bestandsgrootte is nu 200 Kb.
    Helaas zie je nu ook duidelijker dat er onvoldoende scherpte is.

Maak nog eens zo'n soort opname met in ieder geval 'spotmeting' en meet dan nauwkeurig
    op datgene wat je scherp wil hebben. Ik werk ook met Canon (50D en G11) en daar kom ik
    er aardig mee uit.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      En ik ken Lightroom weer niet (haha). Toch komen we er wel uit.
      Je zit in ieder geval nu op de 900 pixels en je bestandsgrootte is nu 200 Kb.
      Helaas zie je nu ook duidelijker dat er onvoldoende scherpte is.

Maak nog eens zo'n soort opname met in ieder geval 'spotmeting' en meet dan nauwkeurig
      op datgene wat je scherp wil hebben. Ik werk ook met Canon (50D en G11) en daar kom ik
      er aardig mee uit.
      we gaan de druppels afwachten er dreigen er toch weer aan te komen, ik probeer dan nog eens en anders spaarpotje vullen voor macrolens!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Maar Sien toch,ni getreurd,zit dikwijls in hetzelfde schuitje en al doende....Geld ook voor mij zenne

Comment

nu breekt mijn klompIk zie mezelf in de druppel staan en nog wordt dit niet scherp gevonden? Nu weet ik het ook niet meer hoor
          tips??
          Als je een druppel fotografeert kan je NOOIT jezelf daarin terugvinden. Is altijd het achterliggende gebied maar dan 180 graden gedraaid.
          Verdienstelijke poging.
          En nu maar sparen.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Als je een druppel fotografeert kan je NOOIT jezelf daarin terugvinden.
            @ Heylo : ??? Is dat echt zo? Ik kan onze grot-fotos hier niet direct plaatsen maar ik heb er eentje waar de fotograaf-speleo duidelijk in gespiegeld is hoor
            Hoe zou dat dan gebeurd kunnen zijn?
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

Comment

Je kan ook gewoon als png bewaren, dan zal je wel een bestand van ongeveer 800kb krijgen, maar er gaat tenminste geen beeldkwaliteit verloren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                @ Heylo : ??? Is dat echt zo? Ik kan onze grot-fotos hier niet direct plaatsen maar ik heb er eentje waar de fotograaf-speleo duidelijk in gespiegeld is hoor
                Hoe zou dat dan gebeurd kunnen zijn?
                Laten zien. Mogelijk door een donkere achtergrond?
                Is me nog niet overkomen, maar ga dit zeker eens uitproberen.
                Bedankt voor de ( mogelijke ) tip.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

nu breekt mijn klompIk zie mezelf in de druppel staan en nog wordt dit niet scherp gevonden? Nu weet ik het ook niet meer hoor
                  tips??
                  Sien, ik weet al wat er gebeurd als uw water breekt. Dan moeten we u naar het ziekenhuis
                  voeren of ons onder de voeten uitmaken.
                  Maar wat als die klomp breekt? Kan u hem nog herstellen? Of heeft u een reservepaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Laten zien. Mogelijk door een donkere achtergrond?
                    Is me nog niet overkomen, maar ga dit zeker eens uitproberen.
                    Bedankt voor de ( mogelijke ) tip.
                    Goed hoor, ik zoek ze vanavond. Moet efkens in archief duiken. Is van een jaartje of twee geleden.
                    Beste groeten
                    Marie-Anne
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                      Goed hoor, ik zoek ze vanavond. Moet efkens in archief duiken. Is van een jaartje of twee geleden.
                      Beste groeten
                      Marie-Anne
                      Ben benieuwd.

Comment

Working...
                      X