Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherp?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scherp?

Canon Eos 550D-Tamron 18-200mmLd aspherical macro-1/250sec-200mm-f/6.3-iso 1600

Wat denk je of alvast bedankt
    Last edited by bommasien; 9 augustus 2011, 10:02.
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Re: Scherp?

Als je zelf twijfelt is het meestal niet geheel scherp.
    Wel een scherp gekozen titel
    Beetje overbelicht aan de bovenzijde.
    Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
    Canon powershot s120

Comment

nu breekt mijn klompIk zie mezelf in de druppel staan en nog wordt dit niet scherp gevonden? Nu weet ik het ook niet meer hoor
      tips??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
        nu breekt mijn klompIk zie mezelf in de druppel staan en nog wordt dit niet scherp gevonden? Nu weet ik het ook niet meer hoor
        tips??
        handig is om eventjes mee tegeneen met welk martiaal je werkt en wat je afstellingen zijn...
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

oja kijk eens naar deze website...
          dat is een page van een BD-lid vicky die zeer mooie foto's kan maken van druppeltjes

http://vickysgallery.smugmug.com/Nat...38258313_qbtAN

ik denk dat ge nu wel begrijpt waarom uw plaat niet zo scherp wordt bevonden...
          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Bommasien,

Ik kan mij jouw vertwijfeling wel voorstellen en we willen best helpen maar de Exif-info
            die in jouw foto is ingesloten is zeer beperkt.

Ook met slechts 53 Kb voor deze getoonde foto moet je geen wonderen verwachten. Doe
            dat nu toch eens 10x zo groot.

Als je op onze reacties gaat antwoorden, vertel dan ook welke instelling is gebruikt om
            scherp te stellen.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

vraagteken (?) achter de titel terecht hoor.
              compo wel goed.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het niet scherp zijn van jouw foto's kan veel oorzaken hebben. Het kan aan de lens liggen, het kan zijn dat jij teveel verlangt van het materiaal dat je hebt... of het kan gewoon aan jou liggen. Zolang je niet weet wat de oorzaak is zal je nog veel onscherpe foto's posten.
                Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  vraagteken (?) achter de titel terecht hoor.

grt,bouk.

Je moet maar eens proeven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                    Het niet scherp zijn van jouw foto's kan veel oorzaken hebben. Het kan aan de lens liggen, het kan zijn dat jij teveel verlangt van het materiaal dat je hebt... of het kan gewoon aan jou liggen. Zolang je niet weet wat de oorzaak is zal je nog veel onscherpe foto's posten.
                    Het probleem is ook mijn beoordeling .....in mijn ogen Lijkt dit scherp ...ik vergroot tot op 1/1 in lighroom om de scherpte te checken en .....tja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Bommasien,

Ik kan mij jouw vertwijfeling wel voorstellen en we willen best helpen maar de Exif-info
                      die in jouw foto is ingesloten is zeer beperkt.

Ook met slechts 53 Kb voor deze getoonde foto moet je geen wonderen verwachten. Doe

Als je op onze reacties gaat antwoorden, vertel dan ook welke instelling is gebruikt om
                      scherp te stellen.
                      dat nu toch eens 10x zo groot. HOE DOE IK DAT DAN?

Comment

De uitsnede toont duidelijk dat het helaas niet scherp is... en meer mag je van een 18-200 lens op 200 ook niet verwachten. Deze lenzen zijn daarvoor niet gemaakt. Zoek waar het 'sterk' (lees scherp) gebied van jouw lens zich bevindt (zelden zijn dat de uiterste waarden, zowel wat mm en diafragma betreft) en maar daar dan gebruik van. Om jouw invloed tijdens deze test uit te schakelen gebruik je best een statief (of iets dergelijks) en de zelfontspanner van je toestel.
                        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                          HOE DOE IK DAT DAN?
                          Ik ga er maar van uit dat je beschikt over PS of PS(E).

Met Image -> Resize Image breng je de uitsnede/foto op 900 pixels over de langste zijde.
                          Aanbevolen wordt daarna nog 10 à 15% naverscherping toe te passen. Daarna het
                          eindresultaat 'saven' waarbij je de grootte van het bestand zelf kunt beïnvloeden/bepalen.

Vervolgens upload naar jouw favoriete plaatjesparkeerplaats. En daarna hier weer plaatsen
                          (als update). Controleer de bestandsgrootte op de parkeerplaats en na plaatsing hier. Soms
                          gebeuren er rare dingen onderweg. Zoek uit waar het mis gaat en neem je maatregelen
                          door goed te kijken naar de gebruikte instellingen.

Succes en laat maar zien (of kom maar met nog meer vragen.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

Comment

of gebruik bd sizer, daar kan je ook verscherpen 10 a 15%, kb instellen op 500, en dan naar de fotoparkeerplaats
                            en kan je de instellingen laten staan voor alle volgende fotos die je resized
                            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Ik ga er maar van uit dat je beschikt over PS of PS(E).

Met Image -> Resize Image breng je de uitsnede/foto op 900 pixels over de langste zijde.
                              Aanbevolen wordt daarna nog 10 à 15% naverscherping toe te passen. Daarna het
                              eindresultaat 'saven' waarbij je de grootte van het bestand zelf kunt beïnvloeden/bepalen.

Vervolgens upload naar jouw favoriete plaatjesparkeerplaats. En daarna hier weer plaatsen
                              (als update). Controleer de bestandsgrootte op de parkeerplaats en na plaatsing hier. Soms
                              gebeuren er rare dingen onderweg. Zoek uit waar het mis gaat en neem je maatregelen
                              door goed te kijken naar de gebruikte instellingen.

Succes en laat maar zien (of kom maar met nog meer vragen.
                              Is de update niet juiste formaat??
                              Ken (nog niet) PS nee, werk met Lightroom . En is uiteraard geen macrolens (zie spaarpot) Bedankt voor de hulp!

Comment

Working...
                              X