Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte roos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Witte roos

Uit het fotograferen zonder flits maar met wat lampjes, een test van een poosje geleden, had ik ook deze gemaakt.
    De bloem had uiteraard wel een steel, maar die liep nogal krom waardoor ik nu juist mooi de vaas en steel uit het zicht kon houden.
    Vond hem wel wat hebben, maar alle comment is uiteraard weer welkom.

Bedankt voor het kijken.
    Nikon D5000 en wat lenzen.

Re: Witte roos

Ik vind hem ook wel iets hebben, maar de foto is niet echt scherp en ik vind het binnenste van de roos te donker.

Comment

Dank voor de reactie,
      Ik heb hier bewust de flits niet gebruikt omdat ik van opzij (en bij andere ook vanonder) belichten met 2 kleine daglichtlampjes en hiervan het effect eens wilde zien, vandaar het midden ook wat donkerder.

Waarom hier de foto (alweer) niet scherp is snap ik niet.
      Vorige was at ook al.
      Ik zet van NEF in cs4 om naar jpg , daarna met BD sizer op maat met 10% verscherping en dan naar fotobucket.
      Op mijn scherm ziet het er toch beter uit, net als bij de blauwe bloem van een paar weken terug.
      Weet niet hoe ik dit op moet lossen, maar zal eens met andere software naar JPG omzetten misschien ? (al kan ik me niet voorstellen dat dat (CS4) de oorzaak is)
      Of misschien beter een andere site te zoeken om de foto's te plaatsen dan fotobucket?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
        Of misschien beter een andere site te zoeken om de foto's te plaatsen dan fotobucket?
        tja, dat kan
        probeer eens verschillend (ikzelf gebuirk ImageSchack) en probeer ze eens uit op het testgedeelte van het forum

mooie foto, maar mss achter het hart van de foto een iets harder licht gebruiken (bvb een van die ledfietslampen) 't is maar een ideetje hoor, heb het zelf nog nooit geprobeerd
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
          tja, dat kan
          probeer eens verschillend (ikzelf gebuirk ImageSchack) en probeer ze eens uit op het testgedeelte van het forum

mooie foto, maar mss achter het hart van de foto een iets harder licht gebruiken (bvb een van die ledfietslampen) 't is maar een ideetje hoor, heb het zelf nog nooit geprobeerd
          In de toekomst ga ik ze denk ik op een eigen server zetten, misschien dat het dan beter gaat.

Het lichtje achter het hart is een leuk idee, daar ga ik eens mee testen

Comment

Working...
          X