Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willemsbrug Rotterdam

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Willemsbrug Rotterdam

1118×1600 pixels – 164 kB
    Bestandsnaam: DSC_5453.jpg
    Camera: NIKON CORPORATION
    Model: NIKON D5000
    ISO: 200
    Belichting: 1/160 sec.
    Diafragma: 9.0
    Brandpuntsafstand: 105mm
    Flitser gebruikt: Nee

1.

2.

om eerlijk te zijn ik vind het best leuk hoor !
    Last edited by Loeky; 6 augustus 2011, 11:46.

Re: Willemsbrug Rotterdam

Ik heb de indruk dat de brug scheef staat. Verder wel mooi lijnenspel en mooie lucht.

Grtz, Jelle
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Comment

mooi hoe spijler en brug uit de hoek vertrekken. ook je camerastandpunt is knap!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
        mooi hoe spijler en brug uit de hoek vertrekken. ook je camerastandpunt is knap!
        Het staat inderdaad een beetje scheef. Rechtgezet op de middelste laantaarnpaal zie je dat
        eer een beetje verticale perspectivische vertekening overblijft. Je kan dat naar smaak
        corrigeren. Denk eventueel aan het optrekken van het rood. Het lijnvertrek uit de hoeken
        kan ook wat preciezer.

Ik ben daar ook geweest maar dan wel veel dichter onder de brug. http://forum.belgiumdigital.com/f70/...ml#post2711778
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

pffff... ik zou mijn haren uit het hoofd trekken. Is niet meer zoals het was qua kleur , pluspunt is dat ik niet meer naar de kapper moet, minpunt is dat ik er misschien uit zou zien (tenzij even punk ?)
          Ik heb ook geprobeerd om de aangehaalde fouten : rechttrekken en vertrekken vanuit punt te corrigeren. Ik denk dat ik gevonden heb hoe het komt dat mijn gebouwen altijd scheef stonden. Mijn scherm zat niet goed recht voor me. Reden : ik zit aan het raam en om de zoninval wat tegen te houden zette ik hem wat scheef. Dus kan een reden zijn en hoef ik niet naar de oogarts

Ik zal de correctie onder de eerste plaatsen. Gemakkelijker om te vergelijken.

en nu de vuurproef doorstaan : zo of

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            pffff... ik zou mijn haren uit het hoofd trekken. Is niet meer zoals het was qua kleur , pluspunt is dat ik niet meer naar de kapper moet, minpunt is dat ik er misschien uit zou zien (tenzij even punk ?)
            Ik heb ook geprobeerd om de aangehaalde fouten : rechttrekken en vertrekken vanuit punt te corrigeren. Ik denk dat ik gevonden heb hoe het komt dat mijn gebouwen altijd scheef stonden. Mijn scherm zat niet goed recht voor me. Reden : ik zit aan het raam en om de zoninval wat tegen te houden zette ik hem wat scheef. Dus kan een reden zijn en hoef ik niet naar de oogarts

Ik zal de correctie onder de eerste plaatsen. Gemakkelijker om te vergelijken.

en nu de vuurproef doorstaan : zo of
            Dat is nou net een heleboel beetje teveel opgetrokken. Probeer het toch met een klein
            beetje. Je moet wel je eigen smaak blijven volgen. Als een suggestie je niet bevalt, dan
            moet je ook NEE mogen/durven zeggen.
            Toch heb je weer een probleem opgelost.

Qua uitsnede heb ik zelf thuis gekozen voor de bovenste zwarte draad uit de
            linkerbovenhoek en de rode constructie uit de rechteronderhoek. Voordat ik commentaar
            formuleer ben ik thuis altijd wel even bezig geweest.
            Van kritiek leer ik.

Comment

@ plaatwerker : Spijtig dat je een voorbeeld van je resultaat niet mag posten. Maar ik zal uitproberen wat je hier neerschrijft. Al doende leert men. En zo erg is het nu toch ook weer niet hoor.
              Ik vond het alleen jammer dat die donkere wolken plotseling weg waren. Al heeft de rode een warmere kleur. Dus je ziet van beiden wat en het zou ideaal zijn. Van dezelfde brug heb ik nog een heel andere foto gemaakt. Maar ik post slechts één per één voor mezelf is het ook beter. Dan concentreer je je eerder op één werk tegelijk.

Ach ik hou wel van de commentaar hoor. Was het niet zo was ik allang vertrokken met de Noorderzon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                @ plaatwerker : Spijtig dat je een voorbeeld van je resultaat niet mag posten. Maar ik zal uitproberen wat je hier neerschrijft. Al doende leert men. ...
                Zo'n voorbeeld mag ik wel posten maar alleen op uitdrukkelijk verzoek van de TS.
                Heel zelden stuur ik daarop aan om die toestemming te krijgen. Veel liever heb ik dat de
                TS zelf aan het werk gaat want, zoals je zelf schrijft: Al doende ...
                Van kritiek leer ik.

Comment

Ik begrijp het. Eerst wat oefenen. Als ik er echt niet aanuit kan zal ik niet nalaten het te vragen. Bedankt plaatwerker.

Comment

Working...
                  X