Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hondenportret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hondenportret

Na hier tips gekregen te hebben bij de vorige foto hier een nieuwe poging.
    De foto is jammer genoeg nog te klein zie ik, maar hopelijk wel duidelijk genoeg
    Dit is de hond van een vriendin.

Re: Hondenportret

mooie hond,
    maar hier in beginnershoek mag je maar 1 post plaatsen per dag. Wel mogen er 3 foto's in die post.
    Maar 'we' hebben graag dat er verband is tussen die maximum 3 foto's.
    Dus geen spinnetje, dan een hond en dan een auto bvb; wel 3 spinnenfoto's.
    Maar veel mensen beoordelen liever 1 foto dan 3; dus... is het beter bij 1 foto per dag te houden ('k weet het, das moeilijk )
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

euu, dit is mijn eerste topic van vandaag?

de spin was gisteren

er was aangeraden iets anders te doen dan close up omdat de kennis en gepaste lens er nog niet is en dat doe ik dan ook.

Blij dat je het een mooie hond vind

en ik zal zeker in dit gebied verdergaan als dit de bedoeling is van het beginnerstopic.

Comment

leuke opname die echt wel groter mag hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tamou Bekijk bericht

de spin was gisteren

er was aangeraden iets anders te doen dan close up omdat de kennis en gepaste lens er nog niet is en dat doe ik dan ook.

Blij dat je het een mooie hond vind

en ik zal zeker in dit gebied verdergaan als dit de bedoeling is van het beginnerstopic.
          Een leuke foto, de belichting en scherpte is ok, ik weet niet hoelang je al bezig bent met fotografie maar het fotograferen van insecten is zeker niet simpel !!!
          Als beginner is het inderdaad best eerst wat andere onderwerpen te fotograferen zoals deze hond bv,macro of close up heeft inderdaad de juiste lens nodig maar kennis moet je zelf vergaren en daar ben je hiervoor op het juiste adres.

Plaats ook steeds je exif gegevens, hier kan je ook veel tips over krijgen en daar kan je alleen maar uit leren
          Groeten Benny
          D7000 en en enkele lenzen.
          Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

Comment

mooie weergave van je mooie model!
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Die staat er mooi op hoor. Ik zou misschien wat meer ruimte gelaten hebben onderaan, nu hangt zijn tong bijna op de rand.
              Welk ras is dit, één of andere terrier-achtige?

Comment

Leuk portret van de hond.

Er is al het een en ander gezegd en ik voeg er wat aan toe.
                Het fotobestand is maar 70 Kb en je mag streven naar rond de 400 à 500 Kb.
                Je gebruikt maar 600 van de toegestane 900 pixels over de langste zijde.
                Als je daaraan wat wil doen zullen er mensen zijn die je daarmee kunnen helpen.

Als je bekend bent met 'unsharp mask' of 'onscherp masker' in PS(E) dan kan je met een
                bescheiden gebruik daarvan de foto een heel stuk pittiger maken.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Leuk portret van een leuke hond.

@Plaatbewerker: Ik vind het fantastisch hoe jij probeert van op iedere post een gedegen commentaar te geven. Als iedereen was zoals jij dit doet dat zou iedereen vlot veel kunnen leren.

Bedankt, dit wilde ik ook even kwijt.
                  Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
                  https://500px.com/marnix_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht

@Plaatbewerker: Ik vind het fantastisch hoe jij probeert van op iedere post een gedegen commentaar te geven. Als iedereen was zoals jij dit doet dat zou iedereen vlot veel kunnen leren.

Niet op iedere, dat is echt onmogelijk.
                    Wel leuk om te lezen dat het op prijs wordt gesteld.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tamou Bekijk bericht

de spin was gisteren

oeps, sorry ,ik was al moe zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Wel leuk om te lezen dat het op prijs wordt gesteld.
                      da ge 't maar weet!!!
                      Last edited by noenkelMi; 7 augustus 2011, 23:25.
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door longtallbenny Bekijk bericht
                        Een leuke foto, de belichting en scherpte is ok, ik weet niet hoelang je al bezig bent met fotografie maar het fotograferen van insecten is zeker niet simpel !!!
                        Als beginner is het inderdaad best eerst wat andere onderwerpen te fotograferen zoals deze hond bv,macro of close up heeft inderdaad de juiste lens nodig maar kennis moet je zelf vergaren en daar ben je hiervoor op het juiste adres.

Plaats ook steeds je exif gegevens, hier kan je ook veel tips over krijgen en daar kan je alleen maar uit leren

Dank je wel
                        Ik zal eraan denken om de exif gegevens telkens bij te houden (moet er nog aan wennen )
                        Ik heb vroeger altijd met kleine digitale camera gewerkt en voor de aanschaf van de Canon, een tweetal jaar met een Sony DSC-F717.
                        Recreatief heeft die mij veel plezier geschonken en was het fotograferen van insecten ook een must. Natuurlijk niet zo scherp of dichtbij als de pareltjes hier op het forum, maar wel heel erg leuk om te doen. Ik hoop dus in de toekomst mij hier weer op te kunnen richten naast natuur, dier en mens fotografie.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        leuke opname die echt wel groter mag hoor.
                        grt,bouk.
                        Ik ben zo gewend ze op 450 te zetten dat 900 immens lijkt en ik het bij deze weer vergat zo groot op te slaan. de volgende zal zeker groter zijn
                        thanks

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                        mooie weergave van je mooie model!
                        Dank je wel Bommasien
                        Ben blij dat de foto in de smaak valt (en het model)

Oorspronkelijk geplaatst door cwe Bekijk bericht
                        Die staat er mooi op hoor. Ik zou misschien wat meer ruimte gelaten hebben onderaan, nu hangt zijn tong bijna op de rand.
                        Welk ras is dit, één of andere terrier-achtige?
                        Het is een kruising, idd terrier type
                        Zal er bij een volgende sessie rekening mee houden om onderaan wat mee ruimte te laten

Leuk portret van de hond.

Er is al het een en ander gezegd en ik voeg er wat aan toe.
                        Het fotobestand is maar 70 Kb en je mag streven naar rond de 400 à 500 Kb.
                        Je gebruikt maar 600 van de toegestane 900 pixels over de langste zijde.
                        Als je daaraan wat wil doen zullen er mensen zijn die je daarmee kunnen helpen.

Als je bekend bent met 'unsharp mask' of 'onscherp masker' in PS(E) dan kan je met een
                        bescheiden gebruik daarvan de foto een heel stuk pittiger maken.
                        Hallo Plaatbewerker,

Hartelijk dank inderdaad voor deze informatie.
                        De pixels kan ik aanpassen, de Kb weet ik niet goed hoe deze hoger kan bewaard worden? zal is op het forum rondzoeken en anders ergens vragen.
                        Ik ga dit "onscherp masker" vandaag eens proberen bij het bewerken van de foto's.

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht

@Plaatbewerker: Ik vind het fantastisch hoe jij probeert van op iedere post een gedegen commentaar te geven.
                        Dank je Dextro en verder sluit ik me bij je aan

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        oeps, sorry ,was al moe zeker?
                        twas laat he
                        is nietske, mercikes om dit nog even te vermelden

Comment

Hoe je een foto's post, de afbeeldingsgroote etc kan aanpassen kan je lezen op onderstaande link ( even afprinten en je bent vertrokken)
                          Ik heb het ook altijd zo gedaan en nooit problemen mee gehad.

Hopelijk heb je er wat aan
                          Groeten Benny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door longtallbenny Bekijk bericht
                            Hoe je een foto's post, de afbeeldingsgroote etc kan aanpassen kan je lezen op onderstaande link ( even afprinten en je bent vertrokken)
                            Ik heb het ook altijd zo gedaan en nooit problemen mee gehad.

Hopelijk heb je er wat aan
                            't Is een goeie maar wel wat gedateerd. De maximale bestandsgrootte is losgelaten maar
                            wel geadviseerd op 500 Kb. BDsizer wordt langzamerhand opgevolgd door IDsizer waarin het
                            naverscherpen (10 a 15%) ook is opgenomen.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

't Is een goeie maar wel wat gedateerd. De maximale bestandsgrootte is losgelaten maar
                              wel geadviseerd op 500 Kb. BDsizer wordt langzamerhand opgevolgd door IDsizer waarin het
                              naverscherpen (10 a 15%) ook is opgenomen.
                              Goed om weten, blijkbaar waren mijn foto's die ik hier poste wat aan de kleine kant maar heb er eigenlijk nooit een opmerking over gehad.
                              De volgende zullen groter conform aan de huidige regels.

Bedankt Plaatwerker voor de alweer nuttige info
                              Groeten Benny

Comment

Working...
                              X