Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafmonument

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grafmonument



    f/7.1 - /200 - ISO200 - 22mm

    Getracht schade te herstellen !


    Bedoel je zoiets ?
    Last edited by Bruno D.G.; 4 augustus 2011, 22:31.
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

  • #2
    Re: Grafmonument

    De foto heeft een paarse gloed; was dit de bedoeling, of wilde je een zwart/wit foto maken?
    Als je het monument aan de bovenkant wat meer ruimte had gegeven, dan krijg je niet zo snel het gevoel dat het monument letterlijk tussen de 4 randen van je foto ligt ingeklemd.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Grafmonument

      Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
      De foto heeft een paarse gloed; was dit de bedoeling, of wilde je een zwart/wit foto maken?
      Als je het monument aan de bovenkant wat meer ruimte had gegeven, dan krijg je niet zo snel het gevoel dat het monument letterlijk tussen de 4 randen van je foto ligt ingeklemd.
      Neen paarse gloed is zeker niet de bedoeling.
      Eerste foto met Lightroom aangepast en fout geëxporteerd weet ik nu.
      Exporrteerde met ProFotoRBG, op algemeen de vraag gesteld en het antwoord is " steeds op sRGB exporteren .
      Moet zeggen dan blijven de kleuren zoals in Lightroom aangepast.
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #4
        Re: Grafmonument

        Ik mis contrast en scherpte. En volgens mij ligt er een blauwe zweem over de foto. Daarnaast had je het beeld spannender / dramatischer kunnen maken door hem juist scheef (maar dan wel flink scheef) te zetten. Dit zou je alsnog eens kunnen proberen in PS(E).
        Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis

        Comment


        • #5
          Re: Grafmonument

          Oorspronkelijk geplaatst door jpfoto Bekijk bericht
          Ik mis contrast en scherpte. En volgens mij ligt er een blauwe zweem over de foto. Daarnaast had je het beeld spannender / dramatischer kunnen maken door hem juist scheef (maar dan wel flink scheef) te zetten. Dit zou je alsnog eens kunnen proberen in PS(E).
          Sorry, tot nu toe geen echte PS ervaring
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: Grafmonument

            Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
            Sorry, tot nu toe geen echte PS ervaring
            Zo in 'echt'Z/W is het al een stuk beter. Scheef zetten (of eigenlijk recht zetten, want daar is de functie voor, maar je kunt hem dus ook misbruiken) doe je in PS(E) heel eenvoudig met de horizon-tool. Het gaat te ver om dat hier helemaal uit te leggen, maar als je in je manual of help zoekt op horizon dan lees je snel wat je moet doen.
            Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis

            Comment


            • #7
              Re: Grafmonument

              ik denk dat de perspectiefvervorming bedoeld wordt
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Grafmonument

                Wauw, da's een mooie update! Is ook een kwestie van smaak, maar dit maakt een heel andere foto!

                Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                ik denk dat de perspectiefvervorming bedoeld wordt
                Nee, ik bedoel echt de horizon tool. Maar misschien kan het met de perspectiefvervorming ook.
                Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis

                Comment

                Working...
                X