Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
(Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 1024x683 en 292KB.) MAX.900.
grt,bouk.
Mooie foto! Hier zou ik inderdaad nog wat rechtzetten (paal in midden lijkt wat scheef te staan). Ook links zou ik een stukje wegdoen, om zo de symmetrie van je beeld te doen kloppen, vind ik beter bij zo'n foto's.
Grtz, Jelle
Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...
@ bouk: oeps en ook van verkeerde link genomen. Moest van mijn Flickr acount komen pas ik vanavond aan.
noenkelMi: zal ik vanavond proberen eens te doen.
@Skelleke: zal ik vanavond ook eens proberen doen.
Heb de raw files nog staan dus vanavond eens doen zie.
Alvast bedankt voor de replies
Als ge toch gaat werken ...
Kijk dan ook maar naar de verticale perspectivische vertekening.
En die symmetrie gaat heus niet lukken omdat de opstanden in het bovendeel alterneren van plaats.
Als ge toch gaat werken ...
Kijk dan ook maar naar de verticale perspectivische vertekening.
En die symmetrie gaat heus niet lukken omdat de opstanden in het bovendeel alterneren van plaats.
hmm nu heb ik toch effe moeten zoeken ze voordat ik hierop kon antwoorden
Als ik het goed snap is het een lijn die recht is maar door de lens/foto schuin overkomt. Blijkbaar kan ik dus ook in photoshop lens correctie uitvoeren.
Effe proberen en uittesten ene over die symmetrie heb ik nog es bekeken en inderdaad daar heb je een punt dat zou niet echt lukken.
hmm nu heb ik toch effe moeten zoeken ze voordat ik hierop kon antwoorden
Als ik het goed snap is het een lijn die recht is maar door de lens/foto schuin overkomt. Blijkbaar kan ik dus ook in photoshop lens correctie uitvoeren.
Effe proberen en uittesten ene over die symmetrie heb ik nog es bekeken en inderdaad daar heb je een punt dat zou niet echt lukken.
Ik help je een klein beetje op weg:
1. Foto rechtzetten
2. Perspectiefcorrectie uitvoeren
Perspectivische vertekening is geen lensfout maar een
optisch gevolg van de helling van jouw camera.
Ikzelf heb het altijd moeilijk om zulke dingen aan te passen daar moet ik eerlijk in zijn.
Beter, naar mijn idee. De perspectiefcorrectie zit er nog niet in, maar dat is van later zorg.
Het is wel de gewoonte hier om dergelijke updates bij te plaatsen in de eerste post met
behulp van de knop 'Aanpassen'. Dat vergelijkt makkelijker.
Op die manier kan je ook de foto's nog centraal plaatsen. Gewoon de url selecteren en het
teksthulpmiddel voor centreren daarop loslaten. Dan bekijkt dat nog prettiger.
De tweede foto is inderdaad een heel stuk sterker. En in ieder geval recht!
De perspectiefvertekening stoort me niet echt, maar ben wel benieuwd hoe de foto eruit ziet als alles inderdaad mooi rechtop staat. Dit zal wel ten koste gaan van een stukje van de onderkant en bovenkant van je foto, dus ben benieuwd of het medicijn beter is dan de kwaal...
Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis
Ik heb de eerste post geupdate met waar ik nu ben gestrand met de foto
Maar nog steeds niet het origineel op 900 pixels gebracht.
Toch maar doen voordat er een Mod ingrijpt en de boel achter een linkje zet.
Soms worden ze zomaar wakker.
Maar nog steeds niet het origineel op 900 pixels gebracht.
Toch maar doen voordat er een Mod ingrijpt en de boel achter een linkje zet.
Soms worden ze zomaar wakker.
Comment