Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig + berichtje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eenvoudig + berichtje

Nog eerst een hééééél eenvoudig landschapje om dan nu voor een paar maanden afscheid te nemen van dit forum.
    Tijdens de verlofperiode worden zoveel foto's gemaakt/gepost hier dat het voor mij niet meer mogelijk is om alleen al in de beginnershoek alles deftig te bekijken en/of van commentaar te voorzien.
    Ik kom wel terug wanneer 'iedereen' terug aan het werk is, en wat minder tijd heeft .

Commentaar mag, maar hoeft niet, het was er mij vooral om te doen jullie op de hoogte te brengen van mijn tijdelijke afwezigheid.

Groetjes

Re: Eenvoudig + berichtje

Ik vind het een mooie foto, Djivan!
    Volgens mij is er wel een lichte blauwzweem op de foto.
    Jammer dat je de komende tijd 'afwezig' zal zijn...
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Tot wederziens na uw zelfgekozen verlof. Ik blijf wel aanwezig maar beperk mij ook in de keuze.

Heeft u nog een tip voor alle nieuwe leden hoe de bestandsgrootte van de te plaatsen foto's
      op niveau kan worden gehouden? Ik zie hier zoveel foto's die beneden de grens van 100 Kb zitten.

Vroeger zat ik ook vaak veel te klein maar na in gebruiknemen van IDsizer heb ik het beter in de hand.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

mooi in alle eenvoud
        jammer van de tijdelijke "afwezigheid"
        mvg. Hans
        Alleen mensen met fantasie,
        hebben oog voor de werkelijkheid.
        Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Tot wederziens na uw zelfgekozen verlof. Ik blijf wel aanwezig maar beperk mij ook in de keuze.

Heeft u nog een tip voor alle nieuwe leden hoe de bestandsgrootte van de te plaatsen foto's
          op niveau kan worden gehouden? Ik zie hier zoveel foto's die beneden de grens van 100 Kb zitten.

Vroeger zat ik ook vaak veel te klein maar na in gebruiknemen van IDsizer heb ik het beter in de hand.
          Ik doe in feite niks speciaals. Ik verklein tot langste zijde 900 pix in PS.
          Let er dan op bij opslaan dat ie net onder de 500 Kb zit.
          Dan uploaden met TinyPic en hier plaatsen.
          That's it..... of bedoel je nog iets anders ?
          Ik merk wel dat mijn foto's hier op het forum geplaatst heel wat minder scherp zijn, maar vóór het verkleinen zijn ze dan ook 17/18 Mb.

Groetjes
          Last edited by Guest17; 2 augustus 2011, 21:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik doe in feite niks speciaals. Ik verklein tot langste zijde 900 pix in PS.
            Let er dan op bij opslaan dat ie net onder de 500 Kb zit.
            Dan uploaden met TinyPic en hier plaatsen.
            That's it..... of bedoel je nog iets anders ?

Groetjes
            Nee, meer bedoel ik niet. Ik verwonderde mij alleen over de massa van 'kleine' foto's (ook
            via Tinypic). Misschien dat je een speciale handeling deed of een voorzorg nam.
            Bedankt.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Het is inderdaad moeilijk geworden nog alle foto's te bekijken, selecteren is de boodschap. Tot binnenkort
              Inderdaad wat blauwzweem in het groene, heb dat ook al ondervonden bij het uploaden.
              Nu exporteer ik de foto vanuit LR met begrenzing op 900 pixel en 500kb en open terug in PS om nog eventuele bewerking te doen. Geen blauwzweem meer te zien, vraag me niet waarom, denk dat het in de compressie zit.
              Photography is an art of observation.

Comment

In PS (indien voorhanden) bij afbeeldingsgrootte verkleinen naar 900pixels voor de langste zijde aan 150dpi. Geeft resultaat grofweg
                rond de 500 kb, soms ietsje meer soms minder... naargelang je uitsnede.

Mvg
                If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

Geniet van je rust!

Ik sta altijd open voor kritiek. Jouw kritische oog ziet veel meer dan het mijne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                    Geniet van je rust!

Ik sta altijd open voor kritiek. Jouw kritische oog ziet veel meer dan het mijne.
                    Als je een foto een kwartier lang bekijkt, kan je meer zien dan bij een vluchtige blik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

ik zou zeggen tot ziens djivan.
                      ik ben één van de ongelukkigen die GEEN verlof heeft.
                      het gevolg is dat ik harder en meer moet werken voor de mensen die WEL verlof hebben.

de foto is inderdaad eenvoudig.
                      Maar daarom zeker niet minder mooi (eenvoud siert).
                      De linkse wolk lijkt me aan de bovenhoek wel een beetje overbelicht
                      dit is muggezifterij
                      een pessimist is een optimist met ervaring.
                      Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                      Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Als je een foto een kwartier lang bekijkt, kan je meer zien dan bij een vluchtige blik.
                        Zal ik in het achterhoofd houden, mocht ik toch nog iets over het hoofd zien in mijn volgende foto's, hou je dan niet in om mij erop te wijzen.

Comment

Fijne vakantie en daarna weer verder met het BD-gebeuren.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Foto is best wel mooi in zijn eenvoud. En af en toe eens een stapje opzij doen en alles
                            laten gebeuren wat er gebeurt kan heilzaam werken. Niks mis mee. Amuseer je maar.

Comment

tamuzeleute!
                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                              X