Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorry voor de niet-HDR liefhebbers!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sorry voor de niet-HDR liefhebbers!

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
    Met de geweldige hulp van Vinnydizzy is dit mijn definitieve update en Doudeke, nu vind ik hem zelf heel mooi, dat is toch het belangrijkste, niet?

Prachtig effect! Hoe doe je dit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
      ik denk dat de definitie van hdr hier verkeerd begrepen is
      Je hebt daar gelijk in. HDR is bedoeld om situaties waarvan het dynamisch bereik te groot is voor de camera toch goed belicht weer te geven en in het geval van deze foto had ik gemakkelijk een goede belichte foto kunnen maken met één enkele opname, maar ik vind dit gewoon leuk om te doen en ik vind het mooi...

Oorspronkelijk geplaatst door Corte Bekijk bericht
      Prachtig effect! Hoe doe je dit?
      Vijf foto's met verschillende belichtingen samengevoegd in het programma photomatix pro en dan dankzij Vinnydizzy de juiste schuivertjes geplaatst, bedankt voor het compliment
      Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Comment

Ik vind de laatste versie ook wel mooi voor wat betreft het HDR effect, maar ik blijf worstelen met de compo. Daardoor heeft de foto het voor mij net niet. Twee redenen: de tractor zit tegen de aanhanger aangeplakt en de lijnen van de bovenleiding op de achtergrond lopen de uitlaatpijp van de tractor in en uit. Als je op z'n minst ruimte had gelaten tussen tractor en aanhangwagen en dan deze HDR omzetting had gedaan had ik hem denk ik veel mooier gevonden!

Maarreuh, dat HDR moet ik ook eens gaan proberen. Kan best mooi zijn. Heb elders op dit forum ook al hele mooie HDR's gezien.
        Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
          Dat is waar doudeke, alleen weet ik soms niet of ik het mooi vind
          of niet. Soms denk ik "wauw, tof" en als ik die foto dan de dag nadien opnieuw bekijk,
          dan denk ik "nee, toch niet", heb nog veel te leren.
          Daar ben je heus niet alleen mee, hoor. Ik denk dat er hier maar heel weinig mensen rond
          hangen die totaal zeker zijn van hun stuk. Niet alleen hier. Twijfel en onzekerheid en nog
          meer twijfel en angst: het zijn offers die de kunst vraagt.
          Maar als dit alles achter de rug is, en je tevreden bent met het behaalde resultaat, dan
          mag je gerust je schouders ophalen bij minder lovende kritieken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpfoto Bekijk bericht
            Ik vind de laatste versie ook wel mooi voor wat betreft het HDR effect, maar ik blijf worstelen met de compo. Daardoor heeft de foto het voor mij net niet. Twee redenen: de tractor zit tegen de aanhanger aangeplakt en de lijnen van de bovenleiding op de achtergrond lopen de uitlaatpijp van de tractor in en uit. Als je op z'n minst ruimte had gelaten tussen tractor en aanhangwagen en dan deze HDR omzetting had gedaan had ik hem denk ik veel mooier gevonden!

Maarreuh, dat HDR moet ik ook eens gaan proberen. Kan best mooi zijn. Heb elders op dit forum ook al hele mooie HDR's gezien.
            Je hebt gelijk hoor wat betreft de compositie, maar het was me om de HDR te doen, want na een paar seconden stond er al een boerenvrouw te kijken van achter haar gordijn, ik stond niet meer op het trottoir, maar op haar eigendom, had dus niet echt veel tijd voor een goede compo

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Daar ben je heus niet alleen mee, hoor. Ik denk dat er hier maar heel weinig mensen rond
            hangen die totaal zeker zijn van hun stuk. Niet alleen hier. Twijfel en onzekerheid en nog
            meer twijfel en angst: het zijn offers die de kunst vraagt.
            Maar als dit alles achter de rug is, en je tevreden bent met het behaalde resultaat, dan
            mag je gerust je schouders ophalen bij minder lovende kritieken.
            Bedankt voor de bemoedigende woorden!

Comment

ik zal weer te hard zijn, maar als je geen tijd maakt voor de compositie, kan je geen goeie fotos maken
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                ik zal weer te hard zijn, maar als je geen tijd maakt voor de compositie, kan je geen goeie fotos maken
                Helemaal niet,iedereen mag zijn mening zeggen, maar zoals ik al zei was het mij enkel om het proberen van een HDR- bewerking te doen.

Comment

Working...
                X