Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorry voor de niet-HDR liefhebbers!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sorry voor de niet-HDR liefhebbers!

Wat vinden de HDR-liefhebbers ervan? (De niet-liefhebbers zijn ook welkom hoor! )

Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Re: Sorry voor de niet-HDR liefhebbers!

Verrassend ! spijtig dat de tractor verscholen zit. Het zou mooier zijn als oud en nieuw naast elkaar zouden zitten, zij het niet op dezelfde lijn om diepte te suggereren.

Comment

Ik heb zo'n vermoeden dat je via hdr een bepaald effect er uit wou halen... maar 't komt er niet uit, als ik eerlijk mag zijn.

Je hebt last van halo's en je moet je schaduwen terughalen, je invullichten staan te hoog.
      Ik weet niet met welke toepassing je je hdr-omzetting gedaan hebt? Maar ik denk dat je één iets uit het oog verloren hebt: je histogram...
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ik had ook een paar stappen meer naar rechts gezet !
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Ik heb zo'n vermoeden dat je via hdr een bepaald effect er uit wou halen... maar 't komt er niet uit, als ik eerlijk mag zijn.

Je hebt last van halo's en je moet je schaduwen terughalen, je invullichten staan te hoog.
          Ik weet niet met welke toepassing je je hdr-omzetting gedaan hebt? Maar ik denk dat je één iets uit het oog verloren hebt: je histogram...
          Je hebt gelijk, de bedoeling was een andere sfeer, maar dat lukte mij niet echt, heb het daarom maar over een hele andere boeg gegooid. Ik wilde meer het verval tonen, maar dat is niet gelukt, heb je tips om die sfeer te creëren? Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
            Je hebt gelijk, de bedoeling was een andere sfeer, maar dat lukte mij niet echt, heb het daarom maar over een hele andere boeg gegooid. Ik wilde meer het verval tonen, maar dat is niet gelukt, heb je tips om die sfeer te creëren? Alvast bedankt!
            Met welk programma werk je?
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Photomatix Pro...

Hier een volgende poging, maar nog niet de sfeer die ik zou willen...

Comment

HDR is vooral goed in situaties waar er extreem lichte en/of extreem donkere partijen zijn (zoals zonsopkomsten). Een goede, pittige zwart-wit omzetting zou hier meer op zijn plaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                  HDR is vooral goed in situaties waar er extreem lichte en/of extreem donkere partijen zijn (zoals zonsopkomsten). Een goede, pittige zwart-wit omzetting zou hier meer op zijn plaats.
                  ik deel deze mening.
                  een pessimist is een optimist met ervaring.
                  Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                  Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Als je het zelf mooi vind is er nooit een reden om er aan te twijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                      Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                      ik deel deze mening.
                      Hier zoals gevraagd, de zwart-wit versie...

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Als je het zelf mooi vind is er nooit een reden om er aan te twijfelen.
                      Dat is waar doudeke, alleen weet ik soms niet of ik het mooi vind of niet. Soms denk ik "wauw, tof" en als ik die foto dan de dag nadien opnieuw bekijk, dan denk ik "nee, toch niet", heb nog veel te leren....

groeten

Comment

zijn dit meedere opnamen (HDR), ziet er eerder uit als een progje?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          zijn dit meedere opnamen (HDR), ziet er eerder uit als een progje?
                          grt,bouk.
                          Een progje?

Nee, deze zwart-witomzetting is gemaakt van één enkele opname, vind die zelf eigenlijk niet echt geslaagd...

Comment

Met de geweldige hulp van Vinnydizzy is dit mijn definitieve update en Doudeke, nu vind ik hem zelf heel mooi, dat is toch het belangrijkste, niet?

Comment

ik denk dat de definitie van hdr hier verkeerd begrepen is
                              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                              X