Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juffertje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Juffertje

Oorspronkelijk geplaatst door KVM77 Bekijk bericht
    Ik vermoed dat dit komt omdat je diafragma te groot staat. In zo een situatie zal ik eerder rond de f/20 nemen. Ik stuur je voorbeeld via pm.
    Ik ga het zeker nog eens proberen, gisteren heb ik het ook eens geprobeert. Vertrekkende van f2.8 tot 16..... Het wou mij niet lukken Maar oefening baart kunst eh, daarvoor zijn we hier Alvast bedankt voor een antwoord
    En stuur het voorbeeld maar door, ben eens benieuwd
    Groeten
    Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el_cottino Bekijk bericht
      Aangezien jij zegt dat het nog scherper moet kan jij mij waarschijnlijk wel uitleggen hoe het wel moet. Of toon eens een fototje met een juffer dat dat jezelf getrokken hebt dat nog scherper is in dezelfde compo want ik krijg het niet voor mekaar. Want als ik kijk naar uw foto van uw waterjuffer zijn de oogjes ook niet volledig scherp (maar is wel een mooie foto)
      Toch bedankt voor je reactie
      Groeten Robin
      euh, ik heb geen macrolens

ik weet nu niet hoe ik je reactie moet opvatten, het komt mij zo een beetje over à la 'doet het zelf als je het beter kan, maar das niet het geval, dus...'

ik hoop dat dit zo niet was
      Last edited by noenkelMi; 2 augustus 2011, 16:21.
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Er klopt iets niet ! Door je diafragma te vergroten (kleiner getal) moet alles scherp komen volgens deze opnamehoek. Als er NIETS verandert zoals jij beweert dan zou ik je instellingen toch maar eens goed controleren.
        Vind je opname prima
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik fotografeer nooit op f20 voor macro want dan heb je nooit een mooie bg, wel scherpte diepte, maar zoals het beestje hier geschoten is, mooi evenwijdig en op f10 zie ik zeker geen onscherpte op de ogen. Voor mij is die scherp van voor tot achter.
          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
          https://500px.com/marnix_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            euh, ik heb geen macrolens

ik weet nu niet hoe ik je reactie moet opvatten, het komt mij zo een beetje over à la 'doet het zelf als je het beter kan, maar das niet het geval, dus...'

ik hoop dat dit zo niet was
            Hey, nee niet verkeerd opvatten hoor. Ik dacht gewoon dat jij mss wel wist hoe het moest. Want ik leer graag bij.
            Groeten
            Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Comment

Bedankt allemaal voor de commentaartjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                Ik fotografeer nooit op f20 voor macro want dan heb je nooit een mooie bg, wel scherpte diepte, maar zoals het beestje hier geschoten is, mooi evenwijdig en op f10 zie ik zeker geen onscherpte op de ogen. Voor mij is die scherp van voor tot achter.
                Bij macro ga je op f/20 wel nog een mooie flou achtergrond hebben hoor...
                If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

Ik vind het mooi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el_cottino Bekijk bericht
                    Hey, nee niet verkeerd opvatten hoor. Ik dacht gewoon dat jij mss wel wist hoe het moest. Want ik leer graag bij.
                    Groeten
                    sorry voor het verkeerd opvatten
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Heel erg mooi!

Comment

ik heb ook een beetje problemen met de scherpte, wel mooie compo!
                        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Compo en kleur zijn héél mooi, precies een schilderij. Een klein beetje scherper en dit had een super foto geweest.
                          Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

Comment

Mooi!
                            BLOG: http://leslie-helsen.blogspot.be/

Comment

als ik naar uw bestand kijk dan mag die opgetrokken worden naar 500kb
                              tzal uw foto ten goede komen
                              msch ook een beetje meer verscherpen
                              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Mercikes allemaal voor jullie reactie
                                Ik vind het zelf nu ook heel raar dat die foto nu maar weinig KB heeft en ben er bijna zeker van dat ik hem groter gepost heb. Want hij was zeker scherper toen ik hem gepost heb. Dat ga ik toch een verder bekijken want ik versta er niets van
                                Hier een linkje naar de foto

Groeten
                                Last edited by el_cottino; 5 februari 2012, 02:15.

Comment

Working...
                                X