Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier heb ik een fototje van een juffer.
Wat vinden jullie er van? of
Alvast bedankt om te kijken.
Groeten
Exif
ISO = 200
Shutter Speed = 1/160 second
Aperture = ƒ/10
Last edited by el_cottino; 1 augustus 2011, 20:42.
Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd
Prachtige opname van een houtpantserjuffer. Mooie scherpte en DOF
Bedankt allemaal voor jullie reactie
En bedankt ook Pablo voor de benaming van deze juffer. Een mens leert elke dag bij eh
grtz
Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd
Bedankt iedereen voor de fijne reacties
Groeten Robin
en hier volgt nog een fijne(?) reactie
alhoewel ik hem minder scherp vind: de ogen
de scherpte zit volgens mij meer op z'n achterlijf en ook op de pootjes ?
wel een toffe houding, die heb ik hier (in mijnen hof) nog niet gezien
en hier volgt nog een fijne(?) reactie
alhoewel ik hem minder scherp vind: de ogen
de scherpte zit volgens mij meer op z'n achterlijf en ook op de pootjes ?
wel een toffe houding, die heb ik hier (in mijnen hof) nog niet gezien
Toch bedankt voor de reactie , ik zelf ben wel content met het resultaat. Ik heb deze juffer verschillende keren getrokken met andere instellingen en ik kom altijd op dit resultaat uit. Ik krijg de ogen niet 100% procent perfect scherp in deze compo. Als ik de ogen scherp krijg gaat het lijf niet mee etc... Aangezien jij zegt dat het nog scherper moet kan jij mij waarschijnlijk wel uitleggen hoe het wel moet. Of toon eens een fototje met een juffer dat dat jezelf getrokken hebt dat nog scherper is in dezelfde compo want ik krijg het niet voor mekaar. Want als ik kijk naar uw foto van uw waterjuffer zijn de oogjes ook niet volledig scherp (maar is wel een mooie foto)
Toch bedankt voor je reactie
Groeten Robin
Last edited by el_cottino; 2 augustus 2011, 14:49.
Toch bedankt voor de reactie , ik zelf ben wel content met het resultaat. Ik heb deze juffer verschillende keren getrokken met andere instellingen en ik kom altijd op dit resultaat uit. Ik krijg de ogen niet 100% procent perfect scherp in deze compo. Als ik de ogen scherp krijg gaat het lijf niet mee etc... Aangezien jij zegt dat het nog scherper moet kan jij mij waarschijnlijk wel uitleggen hoe het wel moet. Of toon eens een fototje met een juffer dat dat jezelf getrokken hebt dat nog scherper is in dezelfde compo want ik krijg het niet voor mekaar. Want als ik kijk naar uw foto van uw waterjuffer zijn de oogjes ook niet volledig scherp (maar is wel een mooie foto)
Toch bedankt voor je reactie
Groeten Robin
Ik vermoed dat dit komt omdat je diafragma te groot staat. In zo een situatie zal ik eerder rond de f/20 nemen. Ik stuur je voorbeeld via pm.
If today was perfect, there would be no need for tomorrow.
Comment