Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fran

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fran

f9
    1/100
    200 mm

Ik ben vrij tevreden over deze foto, maar door onder andere hier veel te commentaren te lezen en over te leren begin je over alles na te denken... Enkele dingen die door mijn hoofd gaan...
    De achtergrond? De zonnebloembladen te druk, maar vind het dan wel weer mooi contrasterend met het kleedje
    Onvoldoende scherp de foto, door max mm van mijn lens?

Re: Fran

Denk dat je de meeste minpunten al zelf aangehaald hebt..
    En als je die al zelf ziet is het gemakkelijk om die minpunten te verbeteren.
    mvg,
    Sandorfi.
    Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

Comment

Het contrast met de achtergrond is er en die achtergrond is net niet te druk voor mij

De onscherpte van deze foto ligt aan de sluitersnelheid: met 1/100 op 200mm druist in tegen de regel dat je best een sluitersnelheid kiest van minstens het aantal mm's, in uw geval betekent dit minstens 1/200s en als je met een cropcamera werkt,zoals de meesten moet je die 200mm x 1,6 (canon) of 1,5(nikon) doen. Dwz dat die 200mm eigenlijk een 320mm is en dus de sluitertijd op 1/320s moet.

Dit kan je gemakkelijker bereiken door het diafragma te openen van f9 naar f5,6 of zelfs richting f2,8. De achtergrond zal dan nog vervagen en het portret zal meestal nog mooier worden, maar dat is persoonlijke smaak.

Andy
      Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

Comment

ja, je diafragmawaarde mocht kleiner, maar de achtergrond stoort niet echt veel, kon wel beter

heb je de foto naverscherpt? Kan hier mss helpen

anders lieve fottoo hoor!
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Volgens mij heeft de foto ook een lichte geelzweem. Kijk naar de huidtint.
          Last edited by Ludovicus; 1 augustus 2011, 08:21. Reden: typo

Comment

Working...
          X